søndag den 20. maj 2012

Hindbærhætte.

Arhh...sommeren er kommet. Jeg troede ikke at disse ord skulle komme over mine læber, but I love it!
Har været til kombineret fødselsdag i dag. Min nevø og min far, som fylder år samme dag.
Det blev holdt hos min storebror og dagen har stået på kolde øl, kolde sodavand, kold hvidvin, grillmad, og de skønneste mennesker omkring mig. Dem jeg elsker allermest. Så kan det ikke blive meget bedre.

Gik amok på legeplads, og fik mig faktisk placeret på en bildæksgynge, helt uden at sidde i spænd. Wunderschön.

Men allerede på sommerens første dag her i år, er jeg blevet mindet om, at rødhårede ikke ejer pigment.
Lige så vel, som at jeg drømmer om ferskenhud i stedet for appelsinhud, så drømmer jeg også om chokoladelækkergyldenbrun hud.
Men nej. Det er det samme hvert år. Jeg ligner konsekvent en der har rullet mig i en hindbærbusk. Selv med faktor 50.
Min næse vil få Rudolph til at stille sig i skammekrogen. Jeg kan simpelthen oplyse hele Parken med den røde tud jeg nu render rundt med.
Og min brystkasse ligner en skamkogt hamburgerryg. Mine ben derimod...de nægter at tage imod farve. Kommer allerhøjst til at ligne flåede rødspætter.
Forsøgte mig engang med selvbruner. Smurte på, ventede et par timer. Nothing. Tænkte: Det var lige godt pokkers, og smurte på igen. Og ventede nogle timer. Og intet skete. Og så gentog vathovedet processen. Og gik i seng.
Vågnede med kridhvid overkrop, og negerben.

Senere på dagen, opdagede mine ben så, at der var kommet farve på dem. Og så begyndte de at afstøde det. Midt på scenen, hvor min søn og jeg hang ud med Mek Pek og band.
Selvbruneren løb som løbesod nede af mine skanker. Jamen for helvede, så er det jo heller ikke nemt, vel?
Sidste sommer gik jeg så vidt og smurte benene ind i foundation. Jesus christ. Behøver vel ikke engang fortælle hvad der skete.

Så nu er jagten igen gået ind på opskriften på de gyldne ben.

Havde forresten ikke regnet med at det ville blive så varmt i dag. Blev nødt til at tage cardigan af. Og rulle leggins op. Og hvad vælter der frem?
Yes. Pels. Über alles. Skal vist have mindet skraberen om, at det er sommer. Havde jo nærmest to ryatæpper i armhulerne.