mandag den 21. maj 2012

Hakkebøf og Rødhætte.

Godt så. Vågnede i morges med total stramt ansigt. Gætter på det er sådan Linse Kessler render rundt og har det. Solen i går har ikke været nådig. Min hud har ikke været så stram siden 2. klasse.
Men ligner virkelig jeg ved ikke hvad. Man kan vel bedst beskrive det som en rå hakkebøf. Med lyse øjenbryn.

Jeg gør det HVERT eneste år. "Glemmer" solcremen i ansigtet på årets første varme dag.
Så nu har jeg været i Spar på vej hjem fra arbejde og købt mig en faktor 50. Bedre sent end aldrig.
Overfrisk ansat, som er af den type, at hun mener det er hendes pligt at kommentere kunderne i deres intimsfære, fik da også lige påpeget det indlysende ved mit ansigt. Efterfulgt af en latter. Havde en lille smule lyst til at mase hende ind i Bake-off ovnen. "Hvem er branket nu, hva'?".
Ved faktisk ikke hvad jeg har udstrålet. Opgivenhed? I hvert fald blev jeg overhalet indenom i køen konstant af små skoledrenge. De vadede direkte ind foran mig, selv om jeg nok så pænt stod i køen og ventede. Orkede bare ikke at knurre af dem. Ville kræve for meget af min ansigtsmuskulatur. Og nu kan jeg jo godt lide børn.

Ellers er det gået fint på job. Svend Svingarm var ligefrem meget neutral i dag. (Eller også har min hjerne bare lukket ned til nødgenerator). Dog fik han da flakset sig gennem lokalerne, men okay, det giver jo også en form for ventilation. Det sjoveste var sgu hans strømper. To forskellige, begge i lyserøde/lilla nuancer. Man må sige at han har udfordret elastikken i stoffet, for sjældent har jeg da set så optrukne strømper før.
Men ellers en god dag. Har fået gået en lille tur i det lækre vejr, hvilket ikke hjalp på farsansigtet. Men nu har jeg til gengæld samvittighed til at læne mig tilbage med et glas isvand. I skyggen. Med faktor 50.


Beklager dorsk ansigtsudtryk. Det må I leve med. Det gør jeg. Hver dag.



Edit: Billede fjernet, fordi jeg ærligt talt mistede appetitten af at kigge på det. I stedet får I et fantastisk billede fra min søns konfirmation. Fotografen er min kære bror.