mandag den 21. maj 2012

Det sagde du bare ikke!

Åh, listen er lang, hvis jeg skal nævne samtlige ord/sætninger/ordsprog der irriterer mig. Så her kommer der en kraftig reduceret smøre fra mig.

- Er du ligeglad? Jamen så er du jo aldrig glad?
Jamen, så ti da stille. Du er jo ikke engang i nærheden af at være sjov.

- Den er spritny.
Okay? Hvorledes kommer sprit ind i billedet?

- Så hut jeg visker.
Er du ikke godt sød at lade være med at tale babysprog?

-Har du hovedpine? Det skal du være glad for. Det betyder du ikke har røv i begge ender.
Var du da i tvivl, hvis jeg ikke havde hovedpine?

- Ing?
Ing? Ing? Ja, jeg ER godt klar over, at det er noget I sjællændere ynder at bruge. Men det lyder jo ærligt talt lidt sært.


- Åh, den kjole er bare to diiiiiie for. Virkelig fab.
Du er godt klar over, at selv Ole Henriksen vil synes du er for meget her, ikke?

- Bedler.
Hvad er der med jer sjællændere? Er det en medført genfejl i mundsystemet? Kan du sige: b-i-l-l-e-d-e-r?

- Tjener, må jeg be' om en stiiiik?
Det ville nok hjælpe hvis du bad om en steak. [stæjk]

- Himbær.
Ej, du mener hindbær, ikke?

- Læbepromade.
POmade.

- Advocado.
Hvad er det for noget? Jeg kender avocado, men ikke advocado.

- Mit outfit.
Hvad med bare...dit tøj?

- Du fejer skidt. (Sagt med munter tone til en person der fejer med en kost).
Ser man det? Hvor længe har du gået og ventet på at liste den ud af ærmet? Siden det stod i Ugebladet Hjemmet i 1982?

- Jeg vil gerne bede om en Lotto-kupon. Med joker. Og gevinst! (harh harh harh)
Du er sådan en kunde, som gerne må stranguleres blidt.

- Tihi-fnis.
Ja, det ER der faktisk kvindemennesker der siger. Sikkert i forventning om at de bliver opfattet som nuttede. Desværre. Du fejlede.

- Du har da vist sat røv for tidligt! (Runken træls latter).
Og du har da vist braklagt din hjerne for tidligt.

- Du er da vist en drivhusplante, hva'? Skal du da ikke ud i det gode vejr?
Hør nu her. Luftfugtigheden er på 122 pct. og temp. er 72 grader. I skyggen. Nej, jeg skal ikke ud.

- Hvad er det man siger om de rødhårede. (høhøhøhø) Passer det? (prikker en i siden) At I er vilde i sengen?
Ja, vilde efter at komme væk fra typer som dig.


Og dagens sidste for denne omgang. Heldigvis ikke noget jeg har hørt mere end en enkelt gang, men samtidig ikke noget jeg har glemt.
Min mors onkel, som for mange år siden, da jeg var en normalvægtig teenager, stak sin lange krogede pegefinger ind mellem mit 2. og 3. ribben, og sagde:

"Du er godt polstret. Hvis du blev smidt ned i vandet, så ville hajerne slikke sig om munden".


Ja, og du ville være årsagen, hvis en haj udviklede en seriøs omgang bulimi.