mandag den 16. april 2012

Blehh, mandag.

I dag skal jeg virkelig trække mig selv op. Åh, hvor jeg dog glæder mig til, at jeg kan gå i seng. Jeg gider ikke mandag.
Mærsk er død og jeg har hovedpine. Bette mand, så fik han nok af livet. Han har dælme gjort det godt.

(De næste par linier er kedelige. Nu ER I advaret).
Som lovet til mig selv, så er her dagens madindtag indtil videre. Langt langt bedre end i går.
3 skriver knækbrød med let smøreost til morgenmad. Lidt cheasy yoghurt med havregryn til mellem. Og en grovbolle med mager rullepølse og grønt.
Til aften? Det er i dag et vejr, et soooolskinsvejr. (Med lidt spredte sludbyger...wtf). Så jeg tænder op i min Waber-grill. Ikke helt så fin som originalen, men nu er vi heller ikke ud af en Glæsel familie herhjemme. Så mindre kan sagtens gøre det. Og så smider jeg nogle (hakke)bøffer på og serverer dem med kartoffelbåde og en blandet salat.
Wannabe-kød, som Raccoon kalder det. Men med lidt BBQ snask og noget kul nedenunder, så bliver det helt spiseligt.

Dagens optur:
1*) Raccoon og Mini-gates er kommet hjem fra deres far.
1) Den røde jakke ringede på. Min ene parfume er kommet.
2) Og den dufter vidunderligt.
3) Jeg fandt et par billige kjoler i Føtex. (Ja, her i huset kan Føtexvarer godt bringe glæde)
4) Og ballerina i ægte guld.
5) Sønnens mobil er hjemvendt fra rep.


Dagens nedtur:
1) Føler mig 2. sorteringsagtig i dag. Rigtig blehh!
2) Tror jeg så en som engang var tæt. Savner helt vildt. Men er for kylling til at kontakte.
3) Er lidt stress ramt.

Bliver vist nødt til at sparke mig selv virkelig hårdt bag i. (Eller i gumminumsen, som Gråstænkt kalder den. Ja, han mener det faktisk som en kompliment).
Så jeg kan vist ikke ignorere støvsugeren længere. Den står og stirrer på mig. Og ved siden af den står moppen og hænger nonchalant. De irriterer mig.
Opvaskemaskinen er sjovt nok også fuld. Og ren. Og klar til at blive tømt. Hvorfor helvede er den altid det når jeg er alene hjemme? Kan jo ikke påstå overfor Gråstænkt at jeg ikke har opdaget det, når der står beskidt service (så er man altså gammel, når man begynder at omtale det som service) på køkkenbordet.
Og jeg gider trods alt ikke vaske det beskidte op, for at slippe for at tømme.
Overvejer at flytte rundt på møblerne i stuen. Det er ved at være længe siden sidst. Mindst otte måneder.


Ja, det er da det jeg gør.