mandag den 16. april 2012

Helsehystader og fitnessfjolser.

Ja...jeg må endelig lige starte med at skrive, at overskriften selvfølgelig ikke gælder alle, som er til helse og fitness. Den gælder kun dem, som jeg er godt gammerldags irriteret på.

Jeg brækker mig over sundhedsidealet. Over hvor hysterisk latterligt det er. Over at menneskekroppen næsten skal ligne noget der har været låst nede i en mørk kælder i 12 år, og kun fået tørt brød og lunken mosevand at drikke. Med andre ord: Mager og afpillet.









Ej men, se lige de lår? Det er jo fandeme samme tykkelse som mine håndled. Er det virkelig sådan en kvinde skal se ud?
Hell no! Det nægter jeg at være med til.

Og som om det ikke er nok... Som om at de der fjolser ikke har travlt nok med at hylde et skelet med hud og diktere at det skal være normalen inde for modeverdenen, og som om det ikke er nok at unge piger måler sig med skeletterne, og derfor føler sig svært overvægtige, selv om deres bmi kun er på 21, så skal de der tosser fandeme også genere dem der ser normale og sunde ud.
Ja...Christina Aguilera og Adele er til den fyldige side, men fede? Gu' er de ej. Ikke nikke nej. De ligner kvinder. (Uhhh, indsæt gyserfilmslyd her).Og nej, jeg mener ikke dermed at ovennævnte to eksempler så skal være målestokken for det normale. Kvinder kan sagtens have former og være slankere end de to. Men der er fandeme ikke nogen de skal kalde dem fede.
Har I fattet det? Jer der er ansat som journalister på "En skør skør verden" aka. Ekstra Bladet (og I overfladiske gæs derude, som næsten får angstanfald af bmi-tal på 27).
Mage til overfladisk og tomhjernet journalistik skal man lede længe efter.
Og det er ikke kun på tåbeavisen, at de er tossede. Ser man f.eks. Americas Next Top Model, så vil man se helt normale slanke kvinder blive kaldt for plus size.

Jeg skal fandeme give jer plus size.

Hvad er der galt med folk?

Når jeg er færdig med at tabe mig, så vil jeg stadig være fed i manges øjne. Jeg ville skulle ned og veje min fødselsvægt, før jeg ville blive opfattet som slank.