onsdag den 30. november 2016

Tilfældige strøtanker



- Hvad er der galt med mennesker, som får en lille stådreng (m/k) af at lefle for mennesker, som de mener befinder sig oppe i de højere sociale luftlag?
Er det fordi de selv døjer med lavt selvværd og derfor er af den mening, at de selv bliver lidt mere vigtige, hvis de kan prale af, at de kender nogen, som alle kender?



- Hvad er det helt præcist folk består af, når de befinder sig i en kronisk tilstand af at være vendekåbe, og hvor de åbenbart fungerer bedst, når de kan bitche og bagtale A til B og bagefter B til A?
Så er det sgu godt nok ikke den sociale IQ, der får dem til at gå oprejst.
I guder, hvor har jeg oplevet det meget på det sidste. Og mine tæer har snart boret sig gennem undersiden af foden, så meget krøller og krymper de. (Okay-okay, mine solide og lidt for lange tånegle er en slagboremaskine i sig selv, men alligevel).
Bevares, det er fint nok at bitche over "fjenden". Hvem kan sige sig fri for det. Guderne skal vide, at jeg praktiserer det til perfektion. Men lad da være med at deepthroate og voldsnave "fjenden" kort tid efter. Det er jo bare ynkeligt.


- Hvorfor har så mange mennesker et problem med at overholde fartgrænsen? Jeg oplever dagligt at jeg trækker en lang lyslarve efter mig af utålmodige bilister, der synes jeg er verdens mest irriterende kælling, fordi jeg tager mig den frækhed at køre lovligt?
Og så får man det lange lys direkte i nakken og op i bagspejlet, så man fandeme ser stjerner og lysglimt for øjnene de næste to dage.
Røvhuller! Sådan noget får den værste kost op i mig. Jeg tager lige lidt ekstra af hastigheden, drejer bagspejlet og placerer mig lidt længere mod midten. Hvis vi skal lege "hvem er det største og mest irriterende asfaltsvin", så skal vi gøre det ordentligt. Mrm. Harh!


- Jeg har 12 lyskæder i brug pt. 14 med dem på juletræet. Er det for meget. I overkanten?


- Hvordan kan det være, at dem der altid brokker sig mest over flygtningene, altid er dem, der har flest problemer med stavning og nutids-r? Og et overforbrug og forkert placering af udråbstegn. Det kan umuligt være en tilfældighed.

"Skide flygtninge! Så kommer de bare her og køre over grænsen. Sq da for dårligt !!!!! Danmark er for Danskere. (Og semi-ordblinde, kan jeg regne ud). De skal bare hjem igen! Imorgen og helst idag. Og jeg ska med glæde kører dem til toget !!!!!!!!!! Jeg vender mig aldrig til dem. (Men vænner du dig? Se, det er spørgsmålet). Jeg var gal igår og jeg er gal inu".


- Gad vide, om jeg nogensinde lærer korrekt kommatering?


- Bandidos...Hvad er det for et navn til en bande? Seriøst? Nu har jeg generelt ikke mange høje tanker om bander og rockere, men hvorfor vælger man ikke noget sejt, når man allegivel ER i gang med at opføre sig latterligt?
Bandidos lyder mest af alt, som om en flok midaldrende mænd har fået en idé om at starte en bande en tilfældig torsdag aften over et par bajere i Flemmings garage, hvor Gert har foreslået, at de skulle kalde sig for "Banditterne". Det syntes de andre var en okay idé - ingen andre havde bedre forslag. Lige indtil Karsten kom med sit bud. For han havde lige været 14 dage til grisefest på Mallorca og han havde set den der film med Olsen Banden, hvor Yvonne "talte spansk" og bestilte "los kotelettos" og "los colas" - så han syntes det ville lyde sejt (og lidt internationalt) at kalde banden for "Bandidos".

Jeg forstår det ikke. Det indgyder ikke ligefrem spænding i nervesystemet.