søndag den 17. juli 2016

Når man har pms...

...skrider forstanden nogle gange ud på et vildspor.

Mange mænd fatter det ikke. Når de hører PMS, tænker de bare "Hysterisk urimelig kælling". Men det er jo ikke sandheden. Det er meget mere end det.

Hermed nogle eksempler fra det virkelige liv. Det er ikke kønt. Men det er der så meget andet her i livet, der heller ikke er. Som f.eks. mænds midtvejskriser og indholdet nede i vandlåsen. Sådan er livet. Man er nødt til at have noglet grimt, for at kunne værdsætte det smukke.


Velkommen til min PMS-dagbog. 15 årsager til jeg græd.


#PMS1: Jeg så et dokumentarprogram om dværge. Og da kameraet zoomede ud og man så et par små størrelser sidde på kanten af en bænk og svinge med benene, brød jeg sammen.

#PMS2: Jeg stod og pudsede vinduer, da en ung pige kom gående forbi ude på fortovet. Jeg begyndte at græde, fordi hun havde klædt sig meget uheldigt. Og fordi hun så trist ud.  Og så græd jeg endnu mere, fordi jeg syntes det var grusomt, at jeg kunne tænke sådanne tanker om andres tøj.

#PMS3: Mine teenagere diskuterede et afsnit af Luksusfælden.

#PMS4: Jeg glemte at rose katten for den mus den havde slæbt ind på terrandaen.

#PMS5: Jeg så et ungdomsbillede af mig selv. Jeg kunne slet ikke rumme det og havde lyst til at kramme mit yngre jeg og sige, at skønheden kommer indefra.

#PMS6: Min søn skældte mig ud over mine evner til at fylde opvaskemaskinen.

#PMS7: Jeg kom i tanke om en eks-kæreste, som jeg sårede ret meget. For 14 år siden.

#PMS8: Jeg kom til at skælde katten ud, fordi den havde strintet i min vindueskarm. Jeg syntes, den så såret ud i blikket.

#PMS9: Dejen til hindbærsnitterne drillede.

#PMS10: Min veninde og jeg diskuterede politik.

#PMS11: Der var ikke mere toiletpapir og klokken var 22.

#PMS12: Jeg så Sex & The City filmen.

#PMS13: Pæren i badeværelseslampen sprang.

#PMS14: Jeg savnede min hund. Som døde seks år tidligere.

#PMS15: Mine vanillekranse flød ud, fordi jeg havde ganget opskriften med fire, men kun puttet melmængden svarende til én portion i.