lørdag den 12. marts 2016

Malerhætte

Er i gang med at friske køkkenlågerne op med maling. De er hvide i forvejen, men ligner efterhånden noget, som er ramt af adskillige stenslag.  Så jeg maler. Overalt. Traditionen tro.

Der er maling overalt. Også på mig. Men hey! Jeg KAN selv. Og det bliver så fint, når jeg er færdig og kan få monteret de hvide porcelænsknopper. Farvel til klamme "Hej, vi er messing-agtige skabsknopper, som blev indkøbt og monteret i en tid, hvor hessian og korkgulv var the shit". Jeg har selvfølgelig ingen skruetrækker, men en gammeldags kartoffelskræller fungerer fint til formålet.


Og ellers går det fint.

* Jeg arbejder en del. Og stresser en lille smule, hvilket virkelig pisser mig af, fordi jeg igen og igen havner i konflikter med mig selv. Jeg vil meget mere, end jeg orker. Og jeg har det anstrengt med at acceptere de begrænsninger, der kan dukke op.
Som altid er selvtillid og selvværd i hver sin retning. Og det gør mig trist. Og udmattet. Og frustreret, fordi jeg ikke snart lærer det.

* 80'er festen sidste weekend gik fint. Glimrende arrangement. Dog med alt for mange mennesker. Men sådan er jeg. Jeg orker faktisk ikke kæmpe forsamlinger. Og slet ikke en fest med 700+ mennesker. Men jeg var der. Og det var hamrende sjovt. Dog var jeg mest udenfor. Netop pga. kødranden af mennesker indenfor.

Aftenens highlights:
- Fik et kys.
- Besluttede mig for, at det var en glimrende idé at danse på knæene. Det var det ikke. Kunne ikke komme op igen pga. promille, som var mistænkelig høj på trods af, at jeg rent faktisk kun drak fire drinks og to fadøl hele aftenen. (Gad vide, om nogen havde drysset noget i?)
- Tabte paryk midt i "Grease lightening" dans. Bare så smukt at stå der med parykhætte stramt om issen med et par fortvivlede totter af mit eget hår, som kæmpede for at komme ud - gennemblødte af sved.
- Fandt visitkort fra brandmand i tasken. Var noget med et interview, som jeg havde fået lusket igennem. Tør ikke rigtig kontakte ham nu.
- Blev afvist af politimand, da jeg bad om et selfie.
- Satte mig på fremmed mands fadøl. Sådan et plastikkrus på en bænk klarede ikke mødet med min bagdel ret godt.


* Savner foråret. Savner at kunne sidde ude på terrandaen med bare tæer, en bog, en kold øl og godt selskab. Enten mit eget eller sammen med gode mennesker.


* Har et had/kærlighedsforhold til "min" by. Her er så smukt! Og mange fine fine ting. Og mange søde mennesker. Men også mange forstokkede mennesker, som render rundt i en provinsboble ude af stand til at tænke nuanceret. Og så synes jeg ærligt talt vores kommune har et kæmpe problem med deres prioriteringsliste. Det er fandeme nogle gange så indspist, at jeg får associationer til Korsbæk på en virkelig virkelig dårlig dag.
I mit næste liv vil jeg bo i USA og være fodboldmor. Eller i London som forfatter.