onsdag den 18. november 2015

Total og aldeles og svedig og live fra sengekanten

Nå...jeg er vågen. Imponerende, alligevel? I går crashede jeg før kl. 20:00 i sofaen og vågnede 01:30 - møggnaven over ikke kunne sove videre. Hvorefter jeg selvfølgelig faldt i søvn igen og vågnede i s-stilling med det ene ben oppe på sofaryggen, hovedet så højt, at jeg har haft 15 dobbelthager og med garanti besvær med at trække vejret og verdens ledeste hovedpine. Og dét sammen med eftervirkningerne af et heftig indtag af Magnesiumpiller for at dæmpe sviende stressmave, var et kønt inferno af hovedpine og en heftig omgang toiletbesøg.

Og så er man bare ikke i det fedeste humør når man møder på arbejdet og føler sig som et kæmpe stort læs lort med et hoved på størrelse med en silotank. Og så blev hele elendigheden toppet, da jeg gik bagved en kursist og kom til at kigge på hendes lår. Hendes thigh-gap var fandeme så stort, at jeg kunne se 1½ kontorstol mellem hendes ben - som stod inde i det lokale hun var på vej ind i.

Gad vide hvordan det føles at have så meget luft og plads mellem lårene?



Nå...

Men hovedpinen er skredet for omkring et par timer siden. Og nu ligger jeg i sengen med sko spredt ud over hele trægulvet, fordi jeg skulle prøve dem alle og finde ud af, hvilket par jeg skal tage på til julefrokost på fredag og hvilket par der kan håndtere det enorme pres på mine trædepuder bedst.

Parret med den højeste hæl vandt - ironisk nok. Men ved også bare, at jeg bliver nødt til at tage et par ballerinasko med i tasken.

Hrm.


Ugens absolutte højdepunkt:
I forgårs på jobbet. Stod og rengjorde pålægsmaskinen, da jeg pludselig hørte et "hallooo" ude fra opvaskerummet.
Råbte tilbage: "Heeej. Hvem er det?"


"Det er fra levnedsmiddelkontrollen".





Havde allermest lyst til at brøle et "VI HAR LUKKET!", fordi jeg bare slet ikke var forberedt. Hvad nu? Det var første besøg efter jeg overtog stillingen og hold nu kæft det ville være pinligt, hvis jeg var skyld i elitesmileyen røg ud sammen med skraldet,


Men det gik godt. Hun stod godt nok og kradsede lidt i det ene køleskab og spurgte ind til noget mug. Her havde jeg lyst til at sætte stikket i pålægsmaskinen og lade den klare min exit. Heldigvis var det bare en skimmelost hun havde fået øje på. Og så fik jeg lige lirket en kæk one-liner ind, som lød meget bedre i mit hoved og som bare blev endnu dårligere af at den blev ledsaget af en lidt for nervøs og hysterisk latter.

Men men men; jeg fik min elitesmiley.


Fandeme godt hun ikke skal foretage kontrol i mit køleskab herhjemme. Ved ikke hvordan det lykkedes mig at blive ved med at finde ting, som et delvist opløst i grøntsagsskuffen? Nogle aftener bilder jeg mig ind, at jeg kan høre stemmer bag den lukkede køleskabsdør. Det er ren Toy-Story.



Men altså...julefrokost på fredag. Glæder mig! Har stadig alle intentioner om at forsøge at undgå at blive den, der er mest fuld. Dog kan jeg muligvis godt fornemme visse forhindringer, fordi vi ligesom skal mødes på radiostationen til en gang "nu hygger vi lige med lidt øl" et par timer før vi skal være til festen.
Har dog planer om at spise en klat havregrød og et par bananer, inden jeg tager hjemmefra. Havregrøden, fordi jeg bilder mig ind den suger. Og bananen fordi jeg ikke gider rende og tisse hele tiden.


Og så skal jeg virkelig (!) styre mit selfie-slut-gen, som bliver udløst hver gang min promille overstiger 1.0.