fredag den 3. januar 2014

Live fra elendigheden

Åh gud, har modtaget besked fra en mand. Som starter sin profiltekst med at reklamere for sit skide pizzeria. 

Og så har dejsvingeren proppet et copy/paste lort ind i sin profiltekst, og glemt at gennemlæse den. Han kunne sgu da som det mindste have rettet "han" til "hun". Det ville stadig være noget bras at læse, men så havde han i det mindste forsøgt lidt mere. 

Jeg søger en kæreste som ikke er bange for at fortælle mig når jeg er savnet. En som ved jeg ikke er perfekt, men vil behandle mig som jeg er det. en som vil elske mig ubetinget. En som ikke bare sige han elsker mig, men en som tør stå åbent frem og vise det. Jeg søger en som gerne vil vågne sammen med mig hver morgen, se mig blive ældre, få "flere" rynker... og grå hår,smiler… men som forelsker sig i mig igen og igen.Kærlighed for mig.Jeg mener kærlighed er empati, omsorg, respekt og troskab. Jeg mener kærlighed er at være i stand til at savne ens partner og frygten for at miste ham.Kærlighed må være at ofre tid til at skabe kvalitets tid sammen. Kærlighed er der for at holde tanken om, at den man elsker er med dig, selv om du ikke er helt tæt på. Og mest af alt, kærlighed, er den lille kærlige handling, der fortages hver dag, så den modtagende partner begynder at smile og føle sig elsket. Kærlighed er noget, du har i dig, og noget, du bør værne om….
Jeg mener hver gang vi vælger at give omsorg til et andet menneske, mener jeg vi gør en afgørende forskel i verden. Når vi kan det skal vi være stolt over at have den styrke, mod og kærlighed, på trods af vi måske selv har rigeligt at tænke på.
Hvis vi kun fokuserer på, hvad der er på overfladen, kan vi gå glip af hvad der er i hjertet, for det er smukkere end det vi kan se med vores øjne.Livet kan pludselig tage en uventet drejning som totalt ændre vores hverdag.