fredag den 26. oktober 2012

Diarre og Coca Cola.

Mave fik eget liv i aftes. Og det kunne den åbenbart godt lide. Så det fortsatte den med fra morgenen af.
Nu er jeg ikke typen der går i ulækre detaljer, men jeg kunne forestille mig, at det ville svie lige så meget, hvis jeg havde duppet røven i tredobbelt salmiakspiritus.
Så jeg har faktisk fået læst en del i Anders Lund Madsens ordbog i dag. Derude. På den hvide porcelænsstol.
Det er altid rart at lære nye ord. Som f.eks.:

Mam (s)
Lam hamster.

Jueg (s)
Den meget lange bussemand, som tilsyneladende er en lille bitte én, men som viser sig af fortsætte i det uendelige, når man først får fat i den, og begynder at trække. En jueg kan blive op til tre centimeter, og følelsen bagefter udtrækningen er højst ejendommelig.

Jeval (s)
En psykotisk undulat som sidder på sin pind i buret, og stirrer på den samme plet på væggen i fire år, indtil den en dag dratter om og dør.

Iverik (s)
En lille, men meget energisk erektion.

Gümnad (s)
Den sure lugt der dukker op, når idrætslæreren ruller den store måtte ud.

Glaf (s)
Udtrykket i en mands øjne når han netop har lynet sine bukser op uden ordentlig koncentration og opmærksomhed.

Anik (s)
Det første stykke absolutte pletfrie toiletpapir der annncerer afslutning på en tørring.

Luibe (v)
At lade som om man ikke er hjemme, når Jehovas Vidner eller Røde Kors ringer på døren.

Lodabalam (s)
En person som gnider sine hænder energisk mod hinanden, når han sætter sig til bordet i en restaurant.

Nütlid (s)
At overryste et par terninger i den misforståede tro, at det på en eller anden måde vil have en heldig indflydelse på det endelige resultat uden at irritere alle de andre.

Adelo (s)
Den klæge klump som klamrer sig til gevindet i toppen af en ketchupflaske på ulækre grillbarer.

Aibonedel (s)
Et pubeshår på en håndsæbe.
Hvorledes er det endt dér?


Nå, maven er vist ved at finde en lille smule ro. Så om lidt kan jeg godt vove mig ud for at tage tøj på, og komme ud at handle.
Og herregud altså...jeg kan jo bare køre i Lidl. Så ER skaden trods alt ikke så stor, hvis jeg får en lækage. Det hører sikkert til i småtingsafdelingen af hvad de har set.
Jeg har i hvert fald set gamle damer m. truckerfrisure, og oversize bluetooth monteret på stort øre, stå i kø derovre. Og det ER trods alt værre.

Men det er fredag. Og ja...jeg skal vist bare have muget lidt ud. Og eller bare slappe af m. en god film. Og et glas rødvin.


Og til dem der fnisende har spurgt: "Hva' så, Rødhætte, så du Felix og Medina i fjernsynet?" , kan jeg kun svare: Nej!
Men jeg læste på Ekstra Bldet, at hesten har udtalt: "Jeg har fået knust mit hjerte så meget, at du tror, det er løgn."

Eeeeeej, Medina! Du laver comedy på mig. Gør du ikke? Det kan da ikke passe at du har lidt af hjertesorg og hjerte rimer på smerte? Kan det?

Jesus christ, kvindemenneske! Du har jo lagt underlægningsmusik på din dagbog! Hele Danmark kender til samtlige hjertesorger du har oplevet.
Men dér narrede du mig næsten. Din lille gavflab...