lørdag den 4. april 2015

Lortehætte

Livet som eneforælder til to teenagere med forskelligt sind kan være...skal vi kalde det udfordrende?

Først foretager de begge en tur på toilettet, som åbenbart var ret stor efter påskefrokost i går, hvilket resulterer i, at toilettet stoppper.
Gode råd er ikke til stede. Så jeg venter. Satser på, at det synker. Hvilket ikke sker. Så jeg trækker ud, og nu står vandet faretruende tæt på kanten.

Og så kan man bare stå der og glo ned i porcelænskummen med toiletsmoothie og mærke kvalmen skylle ind over kroppen ved tanke om, hvad man bare véd, at man bliver nødt til at gøre.

Jeg tog en dyb indånding, smøgede skjorteærmerne op, satte håret i en knold (som i øvrigt så forrygende ud...typisk. Andre gange bruger man snildt 25 min. på samme resultat)...trak en Rema 1000 pose på armen og dykkede ned.




Åh for fanden da også....så klamt så klamt så klamt. Man ved jo bare, at man skal helt ned i bunden, lave et venstresving og ind i,,,hullet...og...


....åh nej....få...fat...i....det...der...sidder...og...bvadr..og...stopper...og....hive,,,det...fri...





Og først var der ingenting...Intet skete der. Og min hånd var steder, hvor den ikke hører til. Men der var følelsen....





Men så skete der endelig noget. Toilettet slog en kæmpe bøvs og så skal jeg love for, at der skete ting og sager. Kunne nærmest mærke, hvordan hånd blev fanget i en understrøm.

Men problemet er løst. Og nu skal jeg bare finde ud af, hvordan man koger sin arm. Eller saver den af uden alt for mange smerter.



Og så faldt der ro over hytten. Kortvarigt. Teenagerne røg i kamp. Fuldstændig ud af det blå. Fuldstændig ude af kontrol. Midt i pizzaen. Og jeg magter ikke at gå i detaljer. Havde bare travlt med at mægle og lukke vinduer og samle ting op.

Har råbt af dem. Uden at trænge igennem. Og har beordret dem på hvert deres værelse og holde ene-konsultationer hos dem begge med meget pædagogisk rolig "nu tager vi det lige alle med ro og taler om det"- stemme. Og det virkede. Sgu.

Har dog stadig bedt dem om at holde sig fra hinanden resten af dagen. Og nu vil jeg se Matador. Tyskerne har netop invaderet Korsbæk og det er trods alt noget mere fredeligt, end to x teenagere.