søndag den 23. marts 2014

Tysker(chef)nyt

(Til dem der ikke ved, hvem tyskerchefen er, kommer her en hurtig opdatering: Jeg arbejdede for nogle år siden i et køkken, som blev ledet af verdens mest irriterende mand, som tilmed var tysker. (Hvilket forklarer en del). Ironisk nok, havde han ingen evner overhovedet ud i den gastronomiske verden. Faktisk gad han egentlig slet ikke deltage i køkkenets daglige drift. I stedet brugte han tiden på at vinterbade (året rundt!! - og jeg har stadig traumer over den dag, hvor han havde fået en til at tage et billede af ham - stående på badebroen i frost og sne i tyske kopi-nike-badesandaler og med tysk krop mast ned i et par (virkelig) alt for små tangabadebukser, og hvor han stolt viste billedet til gud og hver mand), på at give massage (ew ew ew ew ew!), og på at koncentrere sig om sit helbred, som altid skrantede. Og som han ikke var bange for at informere os andre om med detaljer, som man bare helst ville have været foruden.

Det tidspunkt på dagen, hvor han var mest aktiv i køkkenet, var når der skulle smages på maden. Der stod han til gengæld først i køen og læssede mad op på en tallerken, som var det hans sidste måltid.

Hans "godmorgen" når han mødte, var så deprimerende, at man nogen gange overvejede at hoppe ned i suppegryden og koge sig selv for at slippe for at høre på alle hans lidelser.

Jeg ville ønske at jeg overdrev, men det er ikke tilfældet.)


Nogle gange savner jeg ham. Ikke på den måde, at jeg ønsker mig tilbage "under hans vinger", men udelukkende fordi han var en evig kilde til bekræftelse af mange af mine fordomme. Og så også fordi, at ens selvværd blev boostet til bristepunktet i hans selskab.

Men jeg har en kilde direkte til ham. Og i går fik jeg nye oplysninger om det tyske dyr.




Åh gud...


Manden er blevet fyret, og arbejder i disse dage på sidste vers i sin opsigelsesperiode. Og opsigelsen har åbenbart gjort ham endnu mere vanvittig. (Man tror ikke det er muligt). Men gæt hvad fjolset bruger sin arbejdsdag på?

Han samler kviste og smågrene, som han læsser på sin lille anhænger og fragter hjem, når han får fri.
Hvorfor? Tjoo...fordi han forbereder sig på den kolde krig, som åbenbart rammer ham, nu hvor han snart er arbejdsløs. Så derfor render han rundt ude i krattet med en lille saks, og klipper grene af og samler nedfaldskviste op, så han har gratis brænde til brændeovnen.

Der er bare et lille men...


Idioten har ingen brændeovn. Men som han siger; "det kan jo være jeg får det en dag, og så har jeg gratis brænde".


???


Jamen for helvede...skal jeg så til at daffe rundt på tankstationerne i byen og rode i skraldespande og samle dunke med små rester sprinklervæske? Fordi jeg måske en dag får en bil, og så derfor har 5 dl.gratis sprinklervæske?

Ej men...dumheden har jo nået urealistiske højder! Desuden er det ikke engang kævler eller træstubbe han samler ind. Det er små grene, som har stort set samme brændetid, som en æske tændstikker.