fredag den 6. juli 2018

Det umulige er sket

Jeg har købt badedragt for første gang i over 25 år. Pisse angst-provokerende og surrealistisk. Faktisk nærmest samme følelse, som hvis jeg havde købt en sabel-sluger-sabel eller en "Saml-selv-Fiat-Punto".

Bestilte den for over en måned siden og har nærmest dagligt de sidste tre uger stået vagt ved døren som en labrador og ventet på posten.




Men der skete bare ingenting. Ikke en skid. Tværtimod. På Amazon kunne jeg følge dragtens tur mod DK og den havde så taget en lille omvej fra GB til Kina-land. Og her gik alt i stå. Slut med opdateringer. Blot en meddelelse under ordrer: "Your order may be lost".
Først blev jeg ramt af "Åh for helvede...Kina? De er jo pissesmå, de mennesker. Jeg har garanteret bestilt en badedragt, der indeholder mindre stof end det lommetørklæde, som ældre (klamme) mænd har liggende sammenkrøllet og klistret til af snot, nede i deres bukselomme".
Derefter blev jeg ramt af vrede. Jeg vil fandeme have min badedragt. Jeg skal jo på ferie! Jeg skal bade!" Og i dag slap tålmodigheden op og jeg skrev en harmdirrende besked til sælger:

"I WANT MY MONEY BACK! REFUND THEM!"


*Klik*.....*SEND*.


Og så ringede det på døren og udenfor stod POST Nord med en meget lille pakke. Fra Kina-land. En virkelig lille pakke, som nærmest ikke kunne dække mit ene bryst, hvis jeg holdt pakken op foran.
Aner ikke, om det er en lille Kineserdreng, der har vakuumpakket dragten med sine små spæde læber, men noget foldede sig i hvert fald voldsomt ud, da jeg flåede plastikken x2 fra hinanden.
Og miraklet skete: Det var et vellykket køb, som rent faktisk lever op til de skjulte håb jeg havde.

Nej, det er ikke en mirakelbadedragt.  Den forvandler mig ikke til noget, der er Baywatch-værdigt. Men jeg ligner heller ikke noget, der kommer ud af røven på en mejetærsker. Slet ikke, faktisk.
Det er første gang siden starten af 80'erne, at jeg har haft det så behageligt i noget så småt og kropsafslørende.
Jeg kommer ikke til at løbe langs poolkanten, mens jeg nynner Eye of the Tiger, nej. Jeg kommer højst sandsynligt også til at have et stort håndklæde om livet på vej mod poolen og væk fra poolen. Og der bliver ikke spillet beach-volley. Men jeg kan bade og svømme og jeg kan glæde mig oprigtigt til det, fordi den der dragt virkelig er super fin i dens 60'er design og fordi den ikke får mig til at se ud som om jeg er faldet i en balje med flydende plast. (Sælger har svaret og undskyldt og tilbyder at sende mig en ny. Jeg lader ham lige svede lidt, inden jeg svarer).


Jeg vil pakke videre. Og nu med smil i maven. Både fordi badedragten er af den gavmilde type og fordi kæresten og jeg lige har bællet G&T.