torsdag den 29. september 2016

Ting, man kan lave, når internettet er væk

Nogen har pløjet en bunke internetkabler over her i byen og efterladt 8000 uden internet. Og jeg er selvfølgelig én af dem. Og godt nok har jeg mobilens internet, men det er sgu ikke optimalt at streame film og serier på den måde.

Så hvad skal jeg så lave?

Se tv? Glimrende idé, hvis det ikke var fordi det også er afbrudt. Ifølge lokalavisen bliver problemet løst i løbet af i dag. For nogen. For resten er der en ventetid frem til lørdag. Og jeg ved jo bare allerede nu, at jeg kommer til at høre til lørdagsgruppen. Det der med at blive valgt til sidst, er noget jeg har fået ind med modermælken. Min skæbne blev ligesom afgjort på det punkt i gymnastiktimerne i folkeskolen.

Så hvad kan man lave, når internetforbindelsen ikke er nærværende og man jo faktisk er tilbage i 80'erne? (OG TV'ET HELLER IKKE VIRKER)


- Rydde op. (zzZzzzzz)
- Drikke kaffe og læse en bog.
- Gå på tanken og købe en avis i papir. Ren retro.
- Gå en tur.
- Gå i skoven og samle forråd til juledekorationer. (Kommer ikke til at ske. Frøerne er ikke gået i hi endnu).
- Ordne fødder. (Der skulle være rigeligt at gå i gang med. Det kan snildt tage frem til lørdag og internettets genopstandelse).
- Bage.
- Spille brætspil med teenagerne. Skide god idé faktisk. Kaffe og stearinlys og en rask diskussion over en gang Ludo. (Jeg er verdens dårligste Ludo-spiller. Jeg tager ALT personligt)
- Drikke kaffe med veninde, som jo faktisk bor lige ved siden af.
- Snakke i tlf.
- Gå ned og hjælpe teknikerne med at samle de iturevne internetkabler.
- Barbere ben. Vinteren er ankommet lidt tidligt i år. Der er nærmest ryatæppetilstande.
- Læse kogebøger og samle inspiration og lave madplaner.
- Slå relæet fra og køre den primitive livsstil helt ud til perfektion.
- Se dvd på computeren.
- Fjerne ukrudt i baggården.
- Lære at strikke. (Duer ikke - kan ikke se kom-i-gang-videoer på nettet)
- Plukke bryn.
- Plukke overskæg.
- Rydde op i køkkenskabene. (Det burde jeg virkelig. Der er som altid sprunget adskillige bomber derude)
- Rengøre fuger på badeværelset og befri dem for kalk. Med en tandbørste.
- Intimbarbere et mønster. Evt. en jødestjerne blot for udfordringens skyld.


Mulighederne er uendelige. (Men for fanden...Lørdag? Man kan sgu da ikke leve under sådanne forhold? 1½ døgn uden internet og tv er jo ren Talibantilstand!)