lørdag den 27. februar 2016

Kvinde, stop! Du ligner en struds

(Edit.: Overskrift ændret. Jeg er blevet sippet på mine gamle dage).

Bombastisk overskrift, alligevel. Men dog stadig tæt på sandheden, når jeg uddyber.

I går, da jeg stod og låste min cykel inde i centrum, hørte jeg en besynderlig lyd. Som når børnene i gamle dage legede de var heste og hamrede to kokosnødder mod hinanden. Klonk-klonk-klonk.
Men i stedet for legende Morten Korch børn, kom der en kvinde "gående" forbi. Hvis man kan kalde det en gangart.

Der var bestemt ingen tvivl om, at hun havde brugt rigtig lang tid foran spejlet, inden hun skulle ud af døren. De gule lokker hang sirligt ned over ryggen, makeuppen var i autentisk natklubstil, og kjolen kunne lige akkurat dække hendes (velformede) numse. Og så havde hun ben, der var længere end hele mit legeme og som var iført shiny stockings, som var solariefarvede.
Og mændene drejede hoveder. Selvfølgelig gjorde de det. De så ikke på mig, der stod der med "puffet -jeg-har-lavet-et-eksperiment-med-mit-hår"-frisure og fornuftigt tækkeligt, men dog alligevel feminint bomuldstøj og højtaljerede strømpebukser med ekstra kile og i et sort tætmasket design og et krøllet tørklæde 13 gange om halsen ved siden af min retro-jeg-er-den-afslappede-søde-type-cykel. Nope. Jeg var usynlig. (Med undtagelse af den søde Hus-Forbi sælger, som gerne ville snakke med mig, fordi jeg elskede hans koloenorme Sankt Bernhardt hund).

All eyes var på korngule Karen med de lange ben.


Og bevares, sådan er det. Det har jeg haft omkring 23 år til at vænne mig til. Runde rødhårede kvinder er bare ikke det, som mændene smider sig i kø-tilbudskøen for.


Men jeg kan fandeme da i det mindste gå normalt i mine flade balleriasko, som var temmelig kolde og et ret skidt valg, da der ligesom var frostgrader.
For kvinden havde jo presset sine fødder ned i et par sko med 20 cm. hæle. Og hun kunne slet ikke gå på dem. Det så så grinagtigt ud, som hun kom stavrende med samme gangart, som en struds.





Hvorfor gør man sådan noget?


For at se godt ud? Jamen, det er jo bare endnu dummere, for pokker. Hun lignede virkelig en, der var blevet udblokket hele natten af en buttplug på størrelse med en ananas og verdens største og mest massive penis, mens hun var blevet spanket under de bare fødder med en tjørnebusk.


Stiletter er sindssyge sexede. Hvis man kan gå i dem. Og hvis man ikke kan, skal man virkelig bare lade dem stå i skabet og tage et par crocs på i stedet. Det ville faktisk se mere sexet ud. Og nej, jeg kan heller ikke gå i sådan nogen ret godt længere. Og derfor smider jeg dem altså også altid, når jeg er til fest.

Ja ja, det er koldt om vinteren, når man er ude for at ryge. Og ja ja, man bruger ret lang tid på at finde dem, når man timer senere med en promille på 2.9 kravler rundt under bordene for at finde dem. Man man ser stadig bedre ud, end hvis man havde simuleret at være stilet-woman.


Men hvorfor glor mænd stadig liderligt og lystent efter sådan en omvandrende tumling? Kan de ikke se, hvor tåbeligt det ser ud?  I don't get it.