tirsdag den 16. juni 2015

Arbejder-hjemmefra-hætte

En af de ting jeg rigtig godt kan lide ved mit job, er at jeg har muligheden for at arbejde lidt hjemmefra.
Så det gør jeg i dag. Fik talt kassen op, fik forberedt til i morgen og tilluskede mig et lift hjem af min kollega. (Yes yes, man er vel lidt doven. Sandheden er dog, at 3-tæer havde gnavet sig ud af strømpebuks og det var faktisk ikke behageligt at gå med i mine normale sko. Og nej, jeg tager aldrig crocs på hjem igen).

Så nu sidder jeg egentlig bare med et krus kaffe og sofabordet proppet med alle mine papirer og to-do-lister.
Har netop fået smigret mig til en god aftale med BC Catering, så jeg slipper for at bestille for et bestemt beløb og fået hevet et par gode rabatter hjem.
Det er dagens dejlige følelse.

Så nu skal der lægges menuplaner, udregnes mængder og bestilles hjem. Fra min sofa. Fandeme rart.

Dagens to-do:
- Ordrebestilling og færdiggøre menu og arbejdsplan.
- Undre mig over, hvorfor der hængte et kattehår ud af mit venstre næsebor.
- Vaske tøj og sortere strømpebukser efter flg, system: "Hulfri" - "Små huller - ubetydelige" - "Større huller, men kan bruges i nødstilfælde" og "SMID DEM UD! Det er pinligt, hvis du taber en gryde kogende fedt over skoen og skal have lægehjælp".
- Gøre rent og rydde op. De næste tre dage bliver meget arbejde-abejde-arbejde. Så jeg har brug for, at mit hjem er noget, som jeg ikke skal bruge energi på.

Glæder mig til:
- Et møde med en riskoger-leverandør fredag.
- At begge teenagere skal i sommerhus med deres far i weekenden. Nej, jeg er ikke ond. Men alle har brug for alenetid.
- At passe den forstørrede hamster.
- At komme i seng.

Burde:
- Gå ud og tisse. Har kun siddet og lavet knibeøvelser i en halv time nu.

Dagens billede: