lørdag den 30. maj 2015

Mens Silkeborg fester...

Der er Hede Rytmer i byen denne weekend. I min baghave. Næsten. Så jeg kan sidde ude på terrandaen og lytte med. Helt gratis. I tørvejr.
Og det er meget muligt, at gæsterne dernede ved friluftsscenen har øl, shots og høje glade promiller. Men jeg har 3-lags Lambi, rabarber/hindbærcrumble og slimløsende brusetabletter.

Har lovet Uglen at se Harry Potter med hende i aften, Fordi det betyder noget for hende. Ikke fordi jeg har lyst til at se en lille troldmandsdreng med lidt for runde briller.
Nej, jeg har ikke set en eneste af de film. Men det skal jeg så. I aften. Jeg er totalt klar med alle mine simsalabim-fordomme.



Dagens positive Top 10

* Sov nogenlunde længe. (Vågnede til en tændt computersærm med et still-billede af endnu et udbrændt kvadret fly. Det har taget overhånd).

* Jeg kan lukke terrandadøren og dermed lukke lyden ude, når Medina går på scenen i aften få hundrede meter herfra.

* Har selvindsigt nok til at kunne se, at Sundhedssøn havde ret, da han sagde: "Mor, bare fordi det er fredag, behøver man jo ikke købe usundt ind". Men jeg havde måske foretrukket, at han ikke havde sagt det i et menneskeproppet supermarked. Sgu da lidt småpinligt. Ligesom det heller ikke var mit mest stolte øjeblik, da han lidt for højt kommenterede på mængden af min pose med bland-selv-slik, mens han selv stod med en pakke rugbrød og en pose bananer og mens en gammel gråhåret kost kiggede dømmende på mig. Havde rigtig meget lyst til at teste, om hun kunne foldes sammen og proppes ned i is-fryseren.

* Har fået frisket håret op med henna og hår ligner ikke længere noget, der hænger på en rengøringsvogn.

* Der hænger ingen valgplakater med Joachim B. Olsen her i byen. Det er fordelen ved at bo i provinsen.

* Har fået invitation til noget, som lyder som en skide sjov fest. Glæder mig!

* Fandt en god hudorm.

* Har verdens bedste naboer og overboere. Det er faktisk ret vigtigt for livskvaliteten.

* Har creme fraiche til min rababercrumble.

* Har fået genopfrisket husreglerne, Af Sundhedssøn. "Smid nu den tomme toiletpapirsrulle ud" - "Din taske skal ikke stå på køkkenbordet" - "Køkkenet er ingen skraldespand" og "Det er egentlig utroligt, mor. Alt det der med at gøre rent, har du helt styr på. Men de der små ting som tager fem minutter, er du for doven til". 
Drengen har ret. Så jeg skred i kælderen med fornyet energi og ryddede op i alt mit tøj.
Blev undervejs grebet af gør-det-selv-genet og gik i gang med at hamre et fluenet op foran et vindue med 176 søm.
Havde dog glemt, at det var lige under Uglens værelse og at det stadig var tidlig formiddag. Det blev jeg ikke populær på.
Men mit tøj ligger pænt nu og min mor får en kæmpe pose tøj i morgen.