lørdag den 29. august 2015

Side-9-guldkorn


Sarah har nogle meninger, der skal ud.

– Jeg synes, at vi skal lukke grænserne! Det nytter ikke noget at give opholdstilladelse til folk, som ikke værdsætter vores land eller opfører sig ordentligt, lyder det konsekvent fra Sarah.

Sådan, Sarah! Vi kan sgu lige så godt udelukke alle! Og hvad fanden ligner det egentlig også, at de der flygtninge ikke bare viser deres pas og skrider hen på den lokale kro og æder lidt stegt flæsk, mens de snupper en gang VLTJ hen over træbordene.
Vi vil da skide på, at en del af dem har traumer og lige har brug for en tilvænningsperiode. Ikke Sarah?
Så er det bedre at generalisere. Synes jeg. Lidt ligesom at sige, at alle Side-9 pigerne er lidt nogle tomhjernede gæs.


Katja vil gerne have gode minder, som hun kan tage med sig på plejehjemmet, når hun når den alder:

Jeg nyder at stå foran et kamera, og jeg vil gerne være Side 9-pige, mens jeg kan. Når jeg bliver gammel og sidder på et plejehjem, vil jeg tænke tilbage på den her dag med et smil på læben, siger Katja.

Ja ja, det er minderne, der holder os unge.



Og sidst, men bestemt ikke mindst, har dagens Side-9 pige noget, der død og pine skal presses ud gennem sidebenene:


Lærke er blevet single for nylig, og det lader hun til at være tilfreds med.

– Jeg har det godt for tiden! Min søster skal snart giftes, og jeg glæder mig til at fejre hende. Og så er jeg blevet single: Jeg vil hellere have et kæledyr end et svin, brøler Lærke og tilføjer:

– Ellers sker der ikke så meget - jeg arbejder stadig som bartender. Det bedste, der er sket er, at jeg er blevet single! Nu kan jeg gøre, hvad jeg vil, og måske skulle jeg prøve at finde mig en fyr, der ikke vil lave så meget om på, hvordan jeg er denne gang. Jeg har følt mig bundet og i kort snor, så jeg er kun lykkelig efter snoren er knækket!

Men fortæl mig, Lærke; er du egentlig single?