søndag den 31. maj 2015

Ting, der hører fortiden til

Slut med at:

- Ærge sig over, at filmen ikke er spolet tilbage, når man får en film tilbage, som man har lånt ud.

- Tage tid på ens internettid, så man ikke ender med en kæmpe regning. (Husker tydeligt, da jeg tog spendérbukserne på og købte mig et "super surfer" abonnement, hvor man kunne surfe to timer om dagen. Det var stort!).

- Smække røret på godt og grundigt.

- Ringe fra en telefonboks.

- Sige sætningen "Er der nogen på linien?"

- Se nye Tom & Jerry tegnefilm.

- Spole et kassettebånd tilbage.

- Gå i Blockbuster efter film og overprized bland-selv-slik og få en 1½ Coca Cola med uden beregning.

- Grine af Linie 3.

- Aflytte den stationære telefonsvarer. Den med mini-kassettebåndet.

- Spise paprikaskruer fra KIMS.

- Surfe på tekst-tv. (Jeg gik i klasse med en pige, hvis far dengang i 80erne sagde, at tekst-tv med tiden ville blive så stort, at computeren ville blive mindre populær. Men hey; hvem er jeg til at grine af andre? Jeg var jo sikker på, at cden var en dille).

- Gå helt bananas over et nyt album med Thomas Helmig.

- Lave popcorn i en gryde. (Seriøst, det vil jeg genindføre!)

- Trykke 1001 på fastnetstelefonen, inden et opkald, så man kunne ringe billigt!

- Betale en krone pr. sms.

- Spise helt alm. kridhvide rundstykker uden at føle sig piv-usund og politisk ukorrekt.

- Gå amok i Thousand Island dressing.

- Bøvle med bøjede klippekort, som også havde fået lidt fugt, fordi man altid smed plastikholderen væk.

- Nyde en lørdagskylling.

- Se musikvideoer på MTV og mærke fryden og glæden over at se en helt ny.

- Have tålmodighed til at servere rødvinsfondue. (Jeg futtede engang et par dækkeservietter af, fordi jeg blev skide fuld i ventetiden og "da liiiige ville fylde ekstra sprit på brænderen".

- Bruge tid på at lave den helt rigtige bølge i pandehåret med en rundbørste og en halv flaske Elnett og en halv tube af det der lyserøde gelé på tuben med hank.

- Chatte på Ofir-chatten.

- Reparere et kassettebånd med en blyant.

- Blive "hold nu op...har man set mage...kan jeg få opskriften" begejstret over glaseret skinke, flødekartofter og en salat af kinakål, majs, agurk og tomat. (Meeen, det smager nu stadig godt).

- Se en meget vigtig og stolt serveringsdame i et mørkt forsamlingshus med stjernekastere i en isdessert.

- Grine oprigtigt af orgelspilleren, der med sit one-man-band underholder med De Nattergale vittigheder.

- Lave blandede bånd til bilen og de lange køreture.

- At have dårlig smag. Altså...mellem os...jeg var så vild med reklamer, da TV2 startede med at sende, at jeg( fandengaleme!) optog et helt vhs-bånd med reklamer. Ej, men for pokker.
Jeg optog også Lykkehjulet, hvis jeg ikke var hjemme.