lørdag den 22. marts 2014

Fnysehætte

Fredagen blev ellers afsluttet skønt med sofahygge, dynehygge og hættehygge. Sov desuden også ganske vidunderligt i nat, så man skulle tro, at jeg sådan ville vågne glad og tilfreds her til morgen, nu hvor vækkeuret ikke skulle vække mig. Ikke sandt?


Nej!

Vågnede med en knaldende hovedpine, fordi muskelinfiltrationer i ryg, nakke og skuldre har nået et stadie, hvor det konstant føles som om der er 16000 nåle der stikker, og hvor man nærmest er semi-numb pga. lorte smerten.

Lorte lort!

Så tog jeg lige en diskussion med Sundhedssøn, som jeg ingen mulighed havde for at vinde, fordi han er så skide fornuftig og saglig. Og sindig.
Tøffede i stedet ind til Uglen for at sætte nogle ting på plads, men blev bedt om at gå igen, fordi "hun syntes det var sådan en dejlig dag, og derfor ikke gad tale om det lige nu".

Så nu sidder jeg i sofaen og hader hele verden. Eller nej, ikke alle. Teenagerne er undtaget. Også selvom min lunte ikke altid er kompatibel med deres.
Men jeg er grmpf.  Fordi muskelsmerter er der. Fordi lorte forkølelsessår ikke er skredet helt endnu. Fordi jeg har lorte hovedpine. Fordi bums på hagen har slået rod. Fordi! Bare forpulet simpelthen fordi.

Fandeme heldigt, at min fredag aften var så lovely. Ellers tror jeg jeg havde småhængt mig selv lige nu.

Og ude i trafikken er der røvhuller overalt. Specielt de gamle af slagsen.

Kørte bag én af dem i går. Dumme gamle dyr. Som sinkede hele trafikken, sikkert fordi hans gamle krogede fod ikke kunne træde speeder og kobling ned.
Så jeg sad der og ulmede. Og tog et billede for at kunne illustrere, hvor latterlig gammel og lav han var.




Lad mig zoome lidt ind...:




Og så fik jeg øjenkontakt med en politimand. Mens jeg sad med mobilen helt oppe i forruden. Kylede den diskret bagud. Og frydede mig egentlig bare over, at det var myldretid i begge retninger og at han derfor nok ikke lige ville vende om og komme efter mig.

Men hvis jeg nu ikke havde været så nærsynet, så ville jeg også have spottet ham, da jeg tog billedet...