fredag den 29. januar 2016

Pas på! Der er en fotovogn!

Sådanne beskeder tikker konstant lystigt rundt på Facebook. Ja, selv i radioen sender lytterne advarsler ind. Og hånden på hjertet; jeg fatter ikke radioværterne. Jeg begriber ikke, hvorfor de viderebringer den advarsel ud i æteren? Hvis jeg var radiovært ville jeg bare sige: "En lytter har skrevet ind og advaret om en fotovogn. Jeg siger ikke hvor. Det må I selv finde ud af."


Hvad fanden er det for noget? "Kør ordentligt. Der er en fotovogn ved Søndre Lortevej". Hør her; du skal altid køre ordentligt. Altid! Ikke kun de steder, hvor fotovognene holder. Og hvis du ikke fatter det, er du ikke moden nok til at køre bil. Og så fortjener du faktisk at blive blitzet langt ind i helvede.
Hvad er meningen med at advare om sådan noget? Politiet holder der sgu ikke for at genere dig. De holder der for at sørge for at trafiksikkerheden bliver bedre.
Men det gælder bare ikke dig, vel? Nej nej; færdselsreglerne er kun lavet for at genere dig. Ikke sandt? Du ved bedre, ikke?


"Det er statens pengemaskiner! PENGEMASKINER, siger jeg!"

Njaa, de ville jo ligesom ikke høste nogle penge, hvis du bare kørte ordentligt. Kan du muligvis forstå det? Kan du få ind i dit lille egoistiske hoved, at du er skyld i, hvis det er en lille omvendt hæveautomat på fire hjul?


Spassernarhat!