onsdag den 29. januar 2014

Stumhætte

Rødhætte: Nu, en kvinde af få ord.


Næsten.


Sandheden er, at jeg hver aften har ligget i min seng og skrevet blogindlæg, men er endt med at skvatte i søvn, og vågne senere på natten med panden ned i telefonen.
Søvnløshed er skredet. Sund søvn er vendt tilbage. Fandeme dejligt.

Men hvordan går det ellers? Sådan helt akustisk beskrevet?

Glimrende. Faktisk. Er nogens mor. Er nogens køkkentrunte. Er nogens veninde. Alles gut. Egentlig. Selv målebåndet er i godt humør, og belønner mig med mindre tal.

Asos er leveringsdygtig i kjoler.

iHerb er leveringsdygtig i hippieurtegejl.

Føtex er leveringsdygtig i kogebøger på tilbud og Nupo barer til 10,-.

Netflix er leveringsdygtig i Fraiser.

Bossen og chefen er leveringsdygtig af boost i selvværd og livskvalitet.

Uglen og Sundhedssøn er leveringsdygtige i kærlighed.

Uglen er leveringsdygtig i udsættelser af pligter. (Hvordan fanden kan det være, at hun altid er midt i noget, når man beder hende om at fjerne nullermænd eller opvask eller gå ud med skrald? Synes egentlig det er imponerende, at jeg altid fanger hende midt i noget, som åbenbart er så vigtigt, at Bill Gates virker som en person i arbejdsprøvning til sammenligning? Og hvad fanden er det hun laver? Ville gerne vide det. Og har også forsøgt at kravle om bag hende for at tørre støv af, i håbet om at få øjenkontakt med hendes computerskærm. Lykkedes ikke ret godt.)

Veninderne er leveringsdygtige i kærlighed. Familien lige så.

Og tarmen er leveringsdygtig i labdradorprutter.



Sådan. Ganske kort i stikord. For er faktisk lige midt i en marathon på ViaPlay med "Ekstrem fed". Virker voldsomt motiverende at se, at der faktisk findes mennesker derude, som har mere husblas tilstand på kroppen, end mig selv.

Gad vide om appelsinhuden forsvinder sammen med vægttabet? Kom jeg til at tænke på. Eller får man i stedet slatne huller hist og pist, som mest af alt minder som når man trykker en finger ned i en ret hævet gærdej?
Det finder jeg vel ud af inden sommerferien.


Dagens oplysning: (Tryk for at forstørre)