mandag den 27. januar 2014

Kommunen Vs. kontanthjælpsmodtageren

Hoppede lige på Ekstra Bladet for at tjekke dagens Side-9 citat. Og snublede over en artikel, hvor en borger på kontanthjælp har sendt billeder ind af det spørgeskema, som kommunen har sendt.








Jeg ved faktisk ikke rigtig hvad jeg skal skrive? Udover, at jeg godt nok er glad for at jeg ikke er på kontanthjælp længere. Og at jeg er single. (Men det er en anden sag). 
Hvor må det føles håbløst at skulle svare på sådan et brev. Det er jo som at træde ind på en mark med landminer med str. 78 i sko og bind for øjnene. For ingen véd, hvornår borgeren svarer forkert, og mister kontanthjælpen. 



Der er da godt nok nogle af spørgsmålene, som fandeme må være en joke. Som f.eks. dette:




Jeg kan sagtens forstå kommunerne på visse områder. For noget er de jo nødt til at gøre for at komme proforma-adresser og fædrehoteller til livs.Men ville det ikke være nemmere, hvis de bare meldte klart ud fra starten?

Jeg har tilladt mig at udfærdige et eksempel: 




For vi er enige om, at der mellem linjerne egentlig står: "For at være berettiget til kontanthjælp, må du ikke have en kæreste". Ikke?