søndag den 22. december 2013

'Tis the season to be jolly - Fa la la la la la la la la

Jeg er en rigtig pule...julehætte. Julefreden er ved at sænke sig. Skal på arbejde i morgen, og ønsker det ikke anderledes. Glæder mig til at tage sidste tørn inden jul. Og til at udveksle gaver med boss og chef. Og ikke mindst: Ønske god jul.
Har hygget mig med at skrive personligt julekort til chef og boss, og pakke gaver ind. Gav los med mit oprigtige julehjerte. Kører simpelthen "Old Fashion-Astrid-Lindgren" tema med indpakning.




Har holdt fødselsdag for Uglen i dag. Hun fyldte år i går, men der havde hendes far fornøjelsen af at fejre hende. 
Men dejlig dag i dag med familie og sød veninde. Og obligatoriske boller. Og kage nok til hele gaden. (Ja, den er pakket ind i marcipan. Fandeme lækkert. Dog knap så lækkert at rulle lortet ud. Nåede at få hysteriske tics 8 gange og kylede også en klump marcipan i skammekrogen. Fedtede lille lort.)




Fik adventsgave/bare-fordi-gave af min far. Århh! Elsker frynsegoderne ved at han er ansat ved Raadvad. 




Og da gæsterne var taget hjem, og jeg gik og nussede og pakkede gaver ind, ringede det på døren. Uglen havde været på JustEat. Og pizzeriaet var sørme også i julehumør, og gav hende rabat pga. fødselsdag. Og derudover en lille hilsen inde i pizzabakken. Sgu da sødt. 





Og mig? Jamen...ikke så meget. Startede dog dagen på sær måde. Vågnede med voldsom kvalme. Ikke pga. influenza. Nope. Pga. den drøm jeg havde haft. Drømte, at jeg var ved at drukne i en swimming pool fuld af karrysalat. 
Så ved man bare, at man omgiver sig med riiiigelige mængder julemad på jobbet. 

Men det gør mine bryster så også. Under oprydning i dag, hvor jeg samlede vasketøj sammen, fik jeg også samlet min bh op, som jeg havde smidt på gulvet, da jeg fik fri i aftes.
Yes. Der lå en lille klat karrysalat i D-skålen. 


I Japan serverer de Sushi på en nøgen kvindes krop. I Casa Rødhætte serverer man karrysalat fra en bh.