lørdag den 23. marts 2013

Noget om pelsbørn og rigtige børn

Gaarrrhhh! Dette opslag har bredt sig som brunstige rotter overalt på Facebook:



Altså, bevares! Vi kan da hurtigt blive enige om, at man sgu skal tænke sig godt om, inden man anskaffer sig et kæledyr. Og at dyr generelt SKAL behandles m. respekt. Og at dyreplagere skal skydes bag en lade m. en rusten riffel.

Men lad dog være m. at sammenligne menneskebørn m. dyrebørn. Der ER sgu en forskel. Ikke dermed sagt, at dyret ikke fortjener respekt. Men ens egne børn hverken kan eller skal sammenlignes m. et kæledyr.
Jesus christ! Ville I så også være i tvivl om hvem I ville redde ud først ved en brand? Jeres børn eller jeres kæledyr?

3 kommentarer:

  1. Jeg synes, man bør aflive alle de børn, som bider andre.
    Nej, jeg er fuldstændig enig. Jeg ELSKER hunde af hele mit hjerte, men det er og bliver aldrig det samme som et menneske. Og hvis man ikke kan finde ud af at skille de to ting fra hinanden, bør man ikke anskaffe sig en hund.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige nøjagtig!

      Og jeg ville utrolig gerne tale m. en af dem der oprigtigt er enig i opslaget, og spørge dem, hvem de først ville redde ved en brand. Barnet eller hunden.

      Slet
  2. Jeg tror mere, at den er lavet pga. alle de familier der har anskaffet sig et dyr, og når børnene kommer til verden, så bliver de her dyr bare kylet ud.
    Overdrivelse fremmer forståelse.

    Er dog enig i, at der er en vis forskel, på dyr og mennesker.

    SvarSlet