torsdag den 29. november 2012

Det sørme, Det snart, December

Så blev den store kasse m. julepynt fundet frem. Og hytten er nu proppet m. glitrende kugler, nisser, gran og julenips.
Jeg elsker det. Elsker julen, og hyggen. Føles som et kæmpe varmt kram om hjertet.

Men er åbenbart også en lille diktator julegris. Som er meget upædagogisk.
Skulle lave kalenderlysdekoration, og adventskrans m. teenagerne. Og kom til at diktere lidt for meget. I stedet for at bare lade dem være kreative på egen hånd...
Det var fandeme lige før at jeg sad og klippede gran efter præcise mål. Har åbenbart et problem med at lade andre tage styringen m. julepynt. Selv m. mine egne børn.

Julen er børnenes fest... Og jeg er åbenbart aldrig blevet helt voksen. Må virkelig tage mig sammen, og lade dem pynte træet helt selv. Næsten.
Er virkelig pinligt som jeg kan sidde og flytte deres "forkert"-placerede gran lidt til højre, når de ikke kigger. Fordi mine svagtseende muldvarpeøjne bilder sig ind at de kan se skarpt.

Ej, undskyld. Kan ikke koncentrere mig. For larmen i soveværelset. Gråstænkt ser fandeme "Mamma Mia".

!!!!!

Mage til lort...Nå...det hjalp at trække vejret tungt gennem næseborene. Nu har han skiftet kanal. Skønt. Så slipper jeg for at...Nej!!...nu zappede han tilbage.
Magter det egentlig ikke.

Jeg skriver i morgen. Kan ikke samle tankerne. Lorte parodi på ABBA. Burde udløse en bøde...