tirsdag den 8. januar 2013

Kære Dagbog

Jeg har fundet min gamle dagbog. Første side er fra 1989. I guder...Oh the drama.

At citere:

"Jeg skal have min eftersidning på tirsdag,men jeg må ikke få at vide hvad jeg skal lave. "Det er en overraskelse", siger han.
Jeg glæder mig til at få at vide, hvad jeg skal lave."
(Seriøst?!)

"I dag da jeg kom op og skulle have eftersidning, var T der ikke. Hans søn var syg. Det kunne han fandme godt have sagt, så jeg ikke skulle stå tidligt op".
(...........)

"I dag har jeg været sammen med K. Hun er skide sød. Jeg fik endelig taget mig sammen til at få skudt hul i ørene. Jeg købte en ørering med et hashblad",
(Jeg var 14! For helvede!!)

"Jeg ved godt det lyder underligt, men jeg er faktisk kun vild med T.S. Ikke andre".
(Ja, okay...Har du ligefrem styr på teenagehormonerne, Rødhætte?)

"Imorgen skal jeg sove inde ved Helle. Så skal hun ringe og slå op med R.S. Det svin".
(Stadig...14 år!)

"Lige nu sidder jeg på mit værelse, og har ret ondt i mit tandkød, ford er er betændelse i det 17 steder".
(Nå for den da også...Hygiejne var måske ikke noget, som du gjorde så meget i?)

"Lige nu ligger jeg i sengen med influenza. Det er ret irriterende, for jeg skulle have været i bio med Rikke. Vi skulle have set Jydekompagniet 3".
(Jydekompagniet??!!)

"Her i aften skulle der have været skolefest på skolen, men en der hedder N fra 6.a døde, så det blev aflyst. Æv, men jeg kan godt forstå det".
(Det kan du alligevel godt?)

"Hello. Juhuu. Her er en go' plan. 

I aften: Thomas Helmig koncert.
I morgen: Grøn Rock.
Søndag/Mandag: Alene hjemme sammen med Rikke.
D. 15/6: Diskotek.
D. 16/6: Midsommerfest. 

Og jeg har penge til det hele".
(Fantastisk. Hvis du ikke havde det, skulle du nok heller ikke af sted, vel?)

"Her d.8/12 skal jeg til Ray Dee Ohh koncert. D. 31/12 (nytårsaften), køber jeg: 10 elefantøl, 2 flasker champagne, 30 smøger, 1liter cola".
(Ja, og du drak garanteret kun 1½ øl. Og købte kun fire. Men det andet lød bedre, ikke? Og forresten; pænt af dig at lige skrive i parantes, at d. 31/12 er nytårsaften)

Og så er der alle de lange betroelser jeg har skrevet, som faktisk ikke er sjove. Tværtimod, så sidder jeg og får ret ondt af mig selv, og har lyst til at give den unge Rødhætte et langt knus, og fortælle hende, at hun ER god nok.