torsdag den 27. december 2012

Noget om tatoveringer

Der er altså en del tatoveringer, som jeg ikke fatter.
Jeg ved godt, at alle m. en tatovering vil svare, at de selvfølgelig har gennemtænkt det, inden de smed sig under nålen. Men...har de nu også det?

Personlige tatoveringer kan jeg forstå. Men H&M tatoveringer begriber jeg ikke. Det er dem som gud og hver mand har fået lavet i samme tidsrum. Fordi det er hypet.
Jeg nævner i flæng:

- Cupcakes. Hvorfor pokker vil man have sådan én? Det er jo kun lige nu, at de er "zååå zøde". For tre år siden, gad ingen at eje dem. Eller spise dem. Så kom dillen blæsende ind over landet, og i de små huse landet over, blev der smidt små buttede kager i ovnene, og bedækket m. 23 kg. frosting.
Hvad bliver det næste? En krydderkage? Vandbakkelser?

- Sløjfer. Jovist, sløjfer er søde. Men alle har dem jo. Og der knækker filmen for mig. For kvinder plejer ikke at være vilde m. at have samme kjole på til en fest. Hvor fedt er det lige at gå en tur på stranden, og møde 81 andre sløjfer?

- Sleeves. Aka. tatoveringer op ad hele armen.
Tjo, altså...det ser da nogenlunde ud på en virkelig smuk kvinde. Som f.eks. Anne Lindfjeld. Men hvor ville hun da være gudesmuk uden alle de tegneserier på armene.
Og hvor flot er det lige, når alderen banker på, og sætter sine spor.
"Ja, dette var så engang en hyacint. Og hvis jeg strækker huden ud, kan du stadig ane den".
Og ja, bare kald mig provinshætte, men hvor fedt ser det lige ud, når kvinden er 60? Og 70? Og 80? Bodega-Bolette?
Eller hvis der sker en voldsom vægtøgning? Host...betonlebbe...host.

- Svaler. Eller måger. Eller hvad fanden de fugle hedder, som startede m. at dukke op på tøj. Og som nu har bygget rede på flere tusind kvinders kroppe.
Ved vægtøgning bliver de til ørne. Og ved ældning af huden, slap hud og rynker, bliver det til en ussel gammel krage.

- Sommerfugle. Som sløjfer: Skide søde og nuttede. Men det er jo fandeme mere mainstream end møbler fra Ikea.

- Lændetatovering. Røvgevir. Tramp Stamp. Nummerplade.
Jamen, hvor er det da bare kikset. Det er det ultimative bevis på, at kvinder er for påvirkelige.



Faktisk synes jeg tit, at det er de kvinder m. de smukkeste kroppe, som bliver skamtatoveret. Jeg fatter det ikke. Hvis jeg havde en smuk krop, så ville jeg i stedet smøre den ind i babyolie konstant, så den glinsede og lyste op som fyrværkeri i Seest.
Og jeg ville da slet ikke påføre den noget, som tonsvis af andre kvinder også havde valgt.