torsdag den 27. december 2012

Jeg har meget på hjerte

Hjemmeværnet har en side på Facebook. Et lille virtuelt klubhus, hvor de kan forsikre hinanden om, hvor dygtige de er.
Nu har de haft en lille debat kørende, om de stadig oplever fordomme om Hjv.
Og lad os da kaste et blik på svarene:

Jeg bli'r SÅ ked af at se uniformen blive behandlet skidt.. Den skal bæres med rank ryg og stolthed!
Rolig nu. Det er jo ikke elefantordenen du bærer rundt på, vel? 

Jeg har altid været stolt over at jeg kunne yde en indsats som de aldrig ville kunne, hvis det var nødvendigt... Og jeg har stolt fremvist mine skrammer og blå mærker når jeg har fået dem.
Ej, det har du simpelthen bare ikke? Ahahaha, fantastisk. Tak fordi du holder fordommene i live. Hvor må du da være belastende at have i omgangskredsen. Og dog på samme tid ufrivillig morsom.


Og til Jer der ikke flasher med I er HJV'ere: Husk at vise vejen og forme fremtiden.
Har I tænkt jer at overtage verdensherredømmet? 

Her har jeg lige en som jeg syntes tv2 kunne besøge i stedet, men det sker jo sikkert ikke igen episoden altså, en stor del HJV.er til kontrolskydning i Karup, i bidende frost d. 8/12, 1 hold afventer plads på skydelinien, og står og snakker, og tro det eller ej, men der kommer en rødkælk og sætter sig på den enes venstre støvle, det syntes jeg da er/kunne være en glimrende udmeldelse om hjemmeværnssoldater med våben i hånd, så fredelige så selv fuglene føler sig trykke ved dem.
En rødkælk, en guldsmed, en bly forglemmigej. Et grantræ, en vipstjert, de elsker nemlig dig. Er du dus med himlens fugle og skovens grønne træer. Så har du fundet ind til det som gør livet allermest værd.

Jeg er knust af grin. Åh gud, hvor er det bare godt! 



P.S: Det staves trygge. Ikke trykke.