fredag den 30. november 2012

Svinet er i ovnen

Så er det fredag, og svinet er i ovnen. Når der er fem teenagere med omkring bordet, er det ikke kammuslinger man står og steger. Det skal være nemt og mættende.
Har netop lige plyndret Føtex, Lidl og Fakta, og efterfølgende kæmpet mig hjem i sindssyg fredagstrafik.
Citat fra teenagesøn: "Hva'ee, er du i Gingerhumør?" 
Faktisk ikke, hader bare pisse irriterende mennesker i deres grimme biler, som ikke mener at færdselsloven gælder dem.

Nå...men I kender det godt, ikke? ("Hvad?", tænker I).
Jeg lever ret fornuftigt og sundt. Og skammer mig egentlig aldrig over min indkøbskurv. Der er både øko, friland, Urtekram og buræg dernede. (Buræggene nederst. Ellers ødelægger de mit image.)

Men så lige i dag, hvor vi i Fakta køber ind til at teenagerne skal være alene i morgen, render vi selvfølgelig på ikke bare én...næhh nej, men to af deres lærere.
Og så står man der m. en kurv proppet m. det værste lort. Man kunne med rette kalde det en kemikurv. Krydderboller, toastost, burgerboller, ristede løg, ribsgelé. Og halløjsa: Fire burgerbøffer, og en iceberg. Og teenagesøn står m. 10 x dåse Coca Cola.
Kraftedeme typisk. De dukker jo aldrig op når man står m. knoldselleri, bønner, kikærter, tahin, fuldkornsbrød og samtlige varer fra Cheasy sortimentet.
Akkurat ligesom den anden dag, hvor jeg havde PMS, og hvor jeg kom slæbende m. mine varer i favnen, og rendte ind i yndlingschefen v. min gadedør.
Det er jo ikke sådan en dag, hvor man har rippet "Gartnergården" for 349,. frugt og grønt. Niksen, det er den dag, hvor man har købt en stor chokolade julemand, og en pose Bassets.

Nå, status over Casa Rødhætte:

* Gråstænkt er på vej hjem. Medbringende sine to piger.

* Teenagesøn er på teenagedatters værelse, sammen med hende og en ven. Tror de spiller x-box.

* Jeg har ekstreme mængder luft i maven, og er i gang med at forurene sofahynderne. Én ting er sikkert: når de sofaer skal kasseres, skal de i hvert fald ikke smides i "Stort brændbart" på lossepladsen. Kapooow...Ny Seest-katastrofe.

* Skal have skrevet 1. kapitel til julekalenderhistorie i aften.

* Skal have ordnet tånegle. Min mor har altid lært mig, at man altid skal huske rent undertøj, og at have pæne fødder, hvis man skulle ske at komme til skade, og derfor skal på sygehuset/skadestuen. (For den vigtigste grund til rent undertøj er nemlig ikke pga. hygiejne. Åbenbart).
Tånegle er grimme. Ligner noget der har været i klemme på skift i skovlhjulet på Hjejlen. 

* Har også pels på kroppen der skal væk. Skal til julefrokost i morgen. M. hjemmeværnsmand. Og resten af Gråstænkts kolleger. Og kan simpelthen ikke forsvare at skulle sidde og genere hjemmeværnet, mens hårene på benene stikker ud gennem strømpebukserne.



Hov forresten, lad mig prale: Jeg har været røgfri i en uge. OG tabt mig 1.3 kg. Det er sgu da godt nok. Er det ikke?