fredag den 30. november 2012

Uglen Vs. Erhverspraktik

Det er fandeme godt, at det i dag er sidste dag i erhverspraktik. Mage til sure løg, skal man da lede længe efter.
Uglen er netop gået ud af døren. Rasende. Og fnysende. Og ville ikke engang sige farvel.

Samtale mellem os her til morgen:

Mig: Godmorgen. Så skal du op.
Ugle: ................mmm........
Mig: Er du vågen?
Ugle: Ja. (Sagt i overraskende glad tonefald)
Mig: Dejligt.
Ugle: (M. sød stemme, dog m.klagende klang). Er der ikke noget som helst jeg kan gøre for at slippe for at tage afsted?
Mig: Nej.
Ugle: Overhovedet ikke?
Mig: Nej. Du tog et valg da du skrev plejehjem på som ønske for erhverspraktik.
Ugle: Det var sgu da sidste prioritet!
Mig: Det er da lige meget.
Ugle: Jeg gider sgu ikke ud til de gamle mennesker. Det er trist derude.
Mig: Ja, men du tog et valg.
Ugle: Gjorde jeg da ikk'!
Mig: Jo, du gjorde. Du skrev plejehjem på listen. Ergo tog du et valg. Nu må du tage konsekvenserne.
Ugle: Jeg ville sgu da hellere have været i Matas. Der får man gaver.
Mig: Men det ønskede du ikke.
Ugle: Fordi jeg ikke vidste man fik gaver.
Mig: Stå så op.
Ugle: Næh!
Mig: Jo! Nu!
Ugle: Jeg gør det ikke. (Bestemt ansigtsmimik)
Mig: Det gør du så.
Ugle: Jeg kan ikke finde ud af det m. bussen.
Mig: Du har taget bussen derud tidligere. Stop så!
Ugle: Så må du jo køre mig derud.
Mig: Nej.
Ugle: Jamen, jeg tager IKKE afsted.
Mig: @£!"#$½"!¥½${[]}@!!!¾§! .....simpelthen så doven.....@££@"#%)##!!@...har du forstået?! @£$,¥,"#£@!!!¾§§££½¥... Basta!

Og så gik jeg ind for at drikke et ekstra stærkt krus kaffe.
Så må hun jo lære på den hårde måde, at man skal bruge hovedet inden man tager en beslutning! Fandeme om hun får lov til at slippe.
(Arghh...blodtryk for højt for tidligt på dagen).
Og så skulle hun ud af døren.

Mig: Du skal afsted nu.
Ugle: JA JA JA JA JA JA!
Mig: Det er én dag, så er det weekend. Hav nu er god dag.
Ugle: Næ!
Mig: Elsker dig.
Ugle: Nå?
Entrédør: Slam!


Gad vide om hun står på banegården og lurer nu? Vil eddermanme håbe at hun er hoppet på den bus. På den anden side, så ved jeg sgu ikke, om det ikke næsten er synd for de ældre, at hun kommer derud? For lur mig, om Uglen ikke udstråler alt andet end livsglæde, når hun træder indenfor derude?
Thunder Sky In Da House!
Sgu da synd for de ældre, hvis hun render rundt derude m. øjenbrynene hængende nede v. knæene.
Men! Jeg kan slet ikke beskrive m. ord, hvor rasende jeg bliver, hvis hun ikke er taget derud. Sgu lige før jeg har lyst til at trække en sort affaldssæk over Bjarnebilen, og køre ud for at aflure hende, og se om hun hænger ud i 7-eleven i stedet.