onsdag den 25. juli 2012

Mens vi venter på Ole Lukøje.

Nå...så sidder man her. Gråstænkt har bevæget sig ned på etagen under mig. Og her sidder jeg så. Og venter på at trætheden skal indfinde sig. Kan jo ligesom ikke vente nede i sengen, for tv holder G. vågen.

Har googlet gode råd mod søvnløshed, og vil nu følge op på skema:

Gode råd mod søvnløshed





  • Gå først i seng når du er træt.
    (Ehmm ja...men det er jo netop det der er problemet. Jeg bliver stort set ikke ordentlig træt)
  • Slap af før du går i seng - få styr på tankerne
    (Ja, for alle ved at det er så enkelt med stress. "Få styr på tankerne inden du går i seng")
  • Fast soverytme (sov f.eks. ikke længe i weekenderne)
    (Arrhh, nu strammer du den.)
  • Modstå fristelsen til at sove om dagen - hvile er ok
    (Hviler mig meget! Sover aldrig om dagen. Duer ikke til det. Er forvirret i to timer efter jeg vågner)
  • Ro i soveværelset - det er en god ide, at der er rent og ryddeligt
    (Ingen kommentarer)
  • Brug kun soveværelset til søvn og sex, det må ikke blive en arbejdsplads eller et fast opholdssted
    (Gør jeg faktisk også).
  • Brug en afslapnings CD eller noget beroligende musik
    (Er det ikke bare sådan noget blomsterbarnsfis?)
  • Meditation
    (Nej! Jeg kan simpelthen ikke finde ro til det)
  • Motion, men ikke kort tid før sengetid
    (Har cyklet i dag. Og godt nok også lige travet en tur. Må tage traveturene tidligere så)
  • Tag et varmt bad før sengetid
    (Men...det bliver jeg faktisk mere vågen af)
  • Drik et glas varm mælk på sengekanten
    (Haha...okay. Og skal jeg så ikke også lige kyle lidt tørret lavendel i bh'en og trussen?) 
  • Stå op hvis du ikke kan sove. Lav i stedet noget der er dejligt
    (Okay...at ryge ville være dejligt. Men duer ikke. Må og skal ikke. Ender nok med en film)
Du bør undgå:
  • Kaffe, te, cola og tobak - især sidst på dagen
    (Ryger ikke. Drikker kun cola om fredagen. (Jo jo, det passer). Drikker kun kaffe frem til midt på eftermiddagen)
  • Store måltider senere på aftenen
    (To ferskner er vel ikke at betegne som stort?)
  • Arbejde 1-2 timer før du går i seng
    (Nemt nok.)
  • Sindsoprivende programmer på TV (f.eks. vold)
    (Så jeg skal ikke se gyser nu?)
  • Se ikke på klokken, hvis du ligger vågen om natten - drej vækkeuret så du ikke kan se klokken
    (Men så kan jeg jo ikke brokke mig over at jeg har ligget vågen i fem timer? Ej, skal nok. )
  • Husk: Sengen må ikke blive din fjende !
    (Det er den heller ikke. Det er mit hoved der er min fjende)