onsdag den 1. januar 2014

Nytårskrav

Andre kalder dem nytårsforsætter, men det gider jeg ikke. Bare for at være lidt på tværs.
Næh...krav er noget man bliver nødt til at udstede til sig selv i perioder, så man kan tage ansvar for sit eget liv.

Havde tænkt på at skrive "At tabe de sidste kg. Haribodeller", men det er jo ikke et krav. Det er en selvfølge. Akkurat ligesom at bruge toiletpapir efter et toiletbesøg.

Men tadaaa; her er mine krav til mig selv:

- Må ikke blive en selvoptaget gås, når deller er en saga blot.

- Skal stoppe med at bygge luftkasteller og drømme om "a certain someone". Er faktisk ikke sundt at være en emotionel emo-cutter. Men...åh og dobbeltsuk...hjertet nægter da godt nok enhver form for gruppearbejde med fornuften. Nå...det må være et krav OG en udfordring til mig selv. Der findes også andre underarmsmænd derude. Det ved jeg jo godt. Ja, jeg gør. De interesserer mig bare ikke.


- Skal blive voksen og have orden i mine skabe og ikke være bange for, om gæster åbner de forkerte låger.

- Skal lære at lytte til mig selv og tage stress-advarselslamper alvorligt, så jeg ikke ender som nu, hvor den er kammet over, og hvor søvn er usammenhængende, og hvor gråden konstant ligger på lur.

- Skal have sendt ovn til kommunekemi.

- Skal stoppe med at ryge. For good. Var jo ikke så slemt sidste gang.

- Skal have hevet/flået ækle grimme køkkenlamper ned. Ligner noget, som selv 70'erne ville grine af.

- Skal bestikke en eller anden til at hjælpe med at male lofterne.

- Skal holde hår nede. F.eks. på benene. Nytter ikke med det der Back to nature tema. Giver i hvert fald ikke forhøjet selvtillid at have pindsvineben, når der er nylon på benene.

- Skal lære at bestille tid hos massøren, inden nakke og ryg bliver stiv.

- Skal kun lave ægte bearnaise.

- Skal have bestilt nyt kørekort. Skal!!!

- Skal købe mindre rødvin, og i stedet kun købe kvalitetsvin.

- Skal altid have en flaske Asti på køl. 

- Skal fortsætte hvor jeg slap i 2013 med at have et tæt bullshit-filter, som sorterer de primitive røvhuller fra.