tirsdag den 17. juli 2012

Hætteballer vs. Miniature Lokum.

I dag havde vi bestemt os for at tage i Legoland. Det samme havde en halv million andre mennesker også.
Hold da kæft, der var mange. Vi var der på slaget åbningstid, men alligevel var der kø 5 km. før Legoland.
Yay!
Indenfor var det meget værre. Der var fandeme tyskere over det hele. Og barnevogne.

!!

Hvad ER det der sker i hovedet på de fjolser der er monteret ved styret på en barnevogn?
De har tunnelsyn. Stirrer blot stift og tomt ud i luften, mens de pløjer gennem menneskemængderne med kværnen.
Og så blev jeg sur. Og bestemte mig for at jeg ikke ville vige. Og så kørte ammehjernen fandeme over mine fødder? Jamen for helvede!
Så blev jeg barnlig, og begyndte at gå bevidst ind foran samtlige barnevogne jeg kom fordi. Så kan de fandeme lære lidt om ubetinget vigepligt, og at de ikke er verdens centrum.
Da en tysk vogn kørte over mine stakkels fødder, som i forvejen var plaget voldsomt af 2 x hælsporer, fik jeg nok og brølede et: "Auuuuv für helvet!"
Tror hun forstod det. Fik i hvert fald en tysk undskyldning.

Nå, men jeg er som sagt ikke til de vilde rutchebaner. Det er teenagedatter heller ikke. Så mens de fire andre stillede sig i sindssyg lang kø, gik datter og jeg på udflugt.



Og jeg skal da lige hilse og sige, at svenske damer i den grad afgiver lyde på toilet.

Nå, men alt i alt var det en hyggelig dag. Selv om der til sidst var 1½ times ventetid ved forlystelserne. Sådan noget magter jeg ikke. Gider ikke stå så tæt med fremmede mennesker i så lang tid.

Havde en spøjs oplevelse på et andet toilet. (Hvis man ikke vidste bedre, skulle man tro at jeg har brugt hele dagen på kummen).
Skulle virkelig skynde mig, så suser ind, lukker og låser døren, trækker leggings m. kile hurtigt ned, og lader king-size-baller synke mod bræt. Og der var langt ned. Virkelig langt ned. Så langt, at da jeg endelig sad der, havde jeg knæene op under hagen. (Og ballerne faldt nærmest ned på hver side af toilettet).
Jamen i guder...jeg havde simpelthen fået møvet mig ind på børnetoilet. Med virkelig lille kumme. Fik hysterisk grineanfald derude og fik sært blik fra fremmed dame, da jeg hev mobilen frem og tog billeder.
(Ja, jeg kan godt selv høre hvordan det lyder...)



Afsluttede dagen på restaurant på hotellet med stor lækker buffet. Og til sidst en lækker cognac i de bløde stole i baren, til at køre hjem på. Skål!