lørdag den 16. juni 2012

Rødhætte Vs. Segway.

Efter morgenmaden, startede vi bilen og satte kurs mod Aarhus. Nu skulle vi simpelthen prøve de der segways.
Stor var begejstringen, forventningen og glæden, da vi havde fået iført os sikkerhedsudstyr.



(Og ja, jeg ligner en Goth Mummitrold. Get over it.).

Og så skulle vi gang. Først var der introkursus, hvor vi lærte at håndtere kværnen. For en balancespasser som mig, var det lettere sagt end gjort. (Nu ligner jeg en Goth Mummitrold med et par kromosoner for lidt).




Men jeg lærte det omsider, og så gik den vilde jagt sammen med Gråstænkts ældste.
Afsted det gik i høj fart. Over bakker, og huller, gennem slalom og jeg skal give jer. Og så var det at jeg blev overmodig. Syntes efterhånden at jeg var så dus med banen, at jeg da sagtens kunne lave en u-vending i så høj fart, at gruset sprøjtede om ørene. Og det kunne jeg også. Hele fire gange i træk.

Og så gik det galt.

Midt i en u-vening ramte jeg noget træ. Og styrtede. Ned på jord, og med en pissetung Segway, der landede på mit ene ben.
Det var da slet ikke pinligt. At ligge der med en kværn over benet, mens der kom en flok mænd fræsende forbi.

Blev hjulpet humpende ud af banen af en 14 årig sød hjælpsom dreng, og ekskorteret over i en stol med ispose på benet. Jesus christ. Så sidder man der med jord i hår og på tøj, og forsøger at spille tapper, når benet føles som om det er ved at falde af.
Turen hjem i bilen foregik således med ispose.




Men det var sjovt. Og kan varmt anbefales.