lørdag den 5. maj 2012

Oh, happy days.

Så sidder jeg solidt placeret i sofaen. To dages fest er vel overstået. Min smukke søn er blevet konfirmeret, og hvor var det smukt og rørende og vidunderligt og fantastisk.
Jeg fik også holdt min tale. Helt uden at græde. Men åh, det var tæt på. Og for fanden hvor er jeg en stolt mor. Jeg har verdens mest vidunderlige børn.
Alle gæsterne var dejlige og glade, talerne og sangene var skønne. Omgivelserne var som taget ud af en romantisk film.
Gråstænkts ældste og Raccoon sagde, at de elegante opdækkede runde borde med skinnende sølvtøj, og den klassiske sagte baggrundsmusik, mindede dem om Titanic.
Men omgivelserne matchede da også: Vand og både.
Jeg ved bare ikke om Silkeborgsøerne er så dybe, at Hjejlen kan synke total til bunds?
Under fotograferingen havde jeg virkelig lyst til at stille mig Rose-agtig i Hjejlens stævn. Men så kom jeg til at tænke på at det måske ville medføre, at floddamperen knækkede på midten på ægte Titanicmanerer. Og jeg gad egentlig ikke ned til de overvægtige ænder med skovlhjulet i røven, og jeg gad da slet ikke have ødelagt mit hår, som opførte sig perfekt i dag. Havde store dejlige Julia Roberts krøller. Men der stoppede ligheden så nok også mellem hende og mig. Lige med undtagelse af de behårede armhuler.

Bushbaby,

Men så faktisk et billede af mig selv, som Raccoon havde taget, da jeg slendrede på havnen tilbage mod feststedet. Har stadig velvoksne lårbasser, men jeg så faktisk fin ud på billedet. Selv i forholdsvis kort kjole.
Det gjorde jeg så ikke på de 482 andre billeder der blev taget af mig. Det lykkedes mig åbenbart at have ansigts/borrelia spasmer på 43% af de billeder, hvor jeg ikke var klar over at der var kamera. Men skidt med det. I det mindste havde jeg lækkert hår,

Og nu sidder jeg så her med flg. statusrapport:
- Forædt af virkelig lækker mad.
- Skal spise igen i morgen til ny konfirmation i Gråstænkts familie.
- Glæder mig til at leve sundt igen fra mandag. Mave er på overarbejde.
- Sidder næsten konstant to centimeter over sofahynderne. Prutter går helt amok. Kunne snildt fylde luft i en mediumstor hoppepude.
- Har sindssyg rygetrang.
- Vejer mig først om to uger. Er sikker på at jeg har taget mindst 54 kg. på de sidste to dage. Tror desuden at vægten begår selvmord, hvis jeg træder op på den med mine parmesanhæle.


Glæder mig til at sove om lidt. Føler mig lykkelig. Er elsket af de rigtige personer. Og jeg skal huske at købe ny forsyning af Imogas.