onsdag den 1. oktober 2014

English-hætte

Ligger og flyder på sofaen og har gang i ikke så få ting på én gang. Nuldrer tånegle, lægger indkøbsplaner for de penge jeg sparer ved overgang til dampcigaret (meget muligt, at den er lige så kikset som en bluetooth-dims, men det er billigt!), sms'er, surfer og lurer ind gennem vinduerne på den anden side af gaden.
Og så var det, at regionalnyhederne stoppede og gled over i lorteserien Dicte og jeg hørte hejren Iben Hjejle tale engelsk.


Det skal hun da virkelig bare stoppe med. Nu!

Jæææs, I knåååw dat ju wær dææær, but I didn't want to tåååårk to juuu. And dæ poliiis is gonna protækt juuu.

Kan ikke lide hende. Har jeg ikke kunnet, siden jeg mener, at jeg engang for mange år siden læste, at hun skulle have udtalt, at hun ikke kan lide grimme mennesker. Der blev hun jo egentlig ret personlig, og jeg er ikke for stolt til ikke at bære nag.

Og så er det jo virkelig bare en lorteserie.

Nå, men apropos engelsk, så ringede min mobil. Gammel engelsk ven, som jeg ikke har set i 22 år, er i Danmark og vil gerne sige hej fredag aften.
Bliver sgu da skide hyggeligt. Håber jeg på. Er jo bare afslappet og ingen date. Ergo behøver jeg ikke barbere ben. I like it.

Dagens billede er fra i går aftes, da jeg stod på en iskold gågade og servicerede gæster til et modeshow med små retter haps-det-med-fingrene-og-et-plastikspyd-mad.

Skide hyggeligt. Virkelig. Arh, men jeg elsker glade smilende kunder, som får mig til at smile totalt uforfalsket og som giver mig en ekstra syngende stemme, der lige får et hak op i tonelejet.

Det er ikke hver dag, at man får et glas rødvin jobbet og at man arbejder ved den røde løber. Så betyder det knap så meget, at man er semi-stiv og smadret i ryggen i dag, fordi iskold vind føg ned af gågaden og direkte ind ind på ryggen gennem alt for uisoleret kokkejakke.