fredag den 7. juli 2017

Når de der tyveknægtebander afmærker huse, som de vil plyndre

...hvorfor gør de det så ikke ordentligt?

Det startede med klistermærker på postkasserne. Så kom mønterne på dørmåtten, som blev afløst af blomster foran hoveddøren og nu efterlader de så åbenbart Kinder-æg i hækken foran de huse, som de vil røve. Pisse fesent. Både for os lovlydige borgere, men sgu da også for Torben Tyv & Co.
En heftig gang blæsevejr og vupti; så er al deres arbejde spildt og så kan de rende forvirrede rundt på gaderne, hvor der ligger mønter og afrevne blomster og triller rundt sammen med Kinder-æg.

Hvis de virkelig gerne vil lave en langtidsholdbar løsning, så de kan finde hytten dagen efter, hvorfor klipper de så ikke hækken? Eller pudser vinduerne? (Og jo, her hvor jeg bor, ville blanke ruder virkelig være noget, som ville skille sig ud fra mængden. Tak Arriva-bumleduplo-tog).

Andre muligheder kunne være at male husfacaden (i en pæn lys neutral farve, tak). Male vinduerne. (Hvide, ja tak). Eller evt. flå ukrudtet ude på fortovet op.

Noget for noget. Jeg har en indboforsikring. Og jo, godt nok ville jeg stadig hade det inderligt at komme hjem til et gennemrodet hus (selv om onde tunger nok ville mene, at jeg slet ikke ville bemærke nogen forskel), men i det mindste kunne jeg sidde i et hus med nymalet facade og vinduer og med rent fortov og pæne ruder og ærgre mig.

Jeg siger det bare ...