mandag den 2. maj 2016

Når medmenneskelighed og omtanke omfavner ens hjerte

I dag tog jeg direkte fra arbejde og til et møde. Og faktisk med lidt træthed i hjertet, fordi - når det handler om noget med følelser og nogen man elsker - så tager det al energien og lidt til.
Men mødet gik rigtig godt. Og da jeg kom hjem og gik op mod hoveddøren, blev jeg mødt af en levering fra Interflora. 
Jeg stod egentlig bare og stirrede lidt på den og tænkte først: "Den må da være blevet afleveret forkert". For godt nok har jeg masser af dejlige mennesker i mit liv, som på hver deres måde viser mig kærlig opmærksomhed. Men Interflora-leveringer er ikke noget jeg oplever så tit.

Men adressen og navnet var god nok og så meldte næste spørgsmål sig: "Gad vide hvem det er fra? Åh nej, bare jeg ikke har fået en creepy stalker", For så fordomsfuld og selvoptaget er jeg åbenbart.

Og så læste jeg kortet. Og så fik jeg tårer i øjnene. For blomsterne og chokoladen var slet ikke fra en stalker eller noget andet creepy. Det var fra en virkelig sød kvinde, som syntes hun kunne fornemme, at jeg havde virket lidt trist på det sidste. Så hun håbede, at denne hilsen ville kunne gøre noget godt for mit humør.


Jamen...




OM det gjorde! Jeg blev simpelthen så rørt i hele hjertet. Og tårerne kom og bankede blødt på. Og pludselig skinnede solen faktisk lidt ekstra. For jo, for pokker. At hun har tænkt på mig og at hun har valgt at få sendt den hilsen til mig, varmer helt ind i midten af knoglerne. Jeg bliver virkelig rørt, når folk er så hjertevarme. En smukkere egenskab tror jeg ikke der findes.


Og det har bare generelt været et par dage med masser af kærlighed og sødme de sidste dage.

- Teenagerne, som bare er guld værd. Mindst. Som overtager køkkenet, når der er gæster og ordner al opvask og oprydning, så jeg kan sidde og slappe af og hygge. Som krammer mig ofte. Som har en humor, der gør hverdagen farverig og skøn.
- En god lang snak med en veninde, hvor man egentlig ikke behøver alverdens ord og lange sætninger og forklaringer for at forstå hinanden.
- En sød mand, som faktisk bare er sød. På den der gennemførte oprigtige varme måde. (Og nej, jeg har ikke indgået parforhold, men han er så god en mand. Og hans invitation i lørdags gjorde mig glad. Også selv om jeg desværre ikke kunne)
- Min søde veninde/kollega, som gav mig en Chanelduft. Og som låner sin bil til mig, når jeg som i dag f.eks. skal til møde. Det betyder så meget og jeg er så taknemmelig.
- Min søde ven, som tænkte på mig i går og tog mig med ud at handle, så jeg ikke behøvede at slæbde varer hjem med håndkraft.
- Mine forældre, som kom i weekenden og som fylder huset med tryghed. Om det så er lyden fra min fars tøfferi på hans dampcigaret, så giver den følelsen af "her er trygt - her kan jeg være mig". 
- Min nevø på snart to år, som sagde mit navn før første gang i lørdags. Og som giver sjaskvåde truttere og små bamseklem.
- Min lillebror og min svigerinde, som også kom forbi i weekenden og som gjorde dagen skøn, fordi de er dem. 

Jeg har simpelthen suget det til mig, som en knastør svamp i regnvejr. Og det har bare gjort underværker og krammet mit hjerte så meget.  Og gud, hvor jeg nyder hvert sekund af det.