onsdag den 9. marts 2016

Når folk bare er gennemsyrede røvhuller (inkl. mig selv)

Lad mig starte med dette: Ja, jeg har også generet kendtes udseende. F.eks. Medinas. Og lad mig hermed undskylde, for det er fandeme klamt. Og totalt unødvendigt. Og nej, det har intet at gøre med: "Hvis man selv ligner et vejarbejde, skal man ikke genere andres udseende". Ikke en skid, har det med det at gøre. Om man så ligner Helena Christensen x 2, giver det stadig ikke fripas til at komme med perifide kommentarer om andre og hvordan de ser ud.

Så fra nu vil jeg udelukkende koncentrere mig om at kritisere folks personlighed. Som f.eks. Joachim B. Olsens. Let's face it; manden er jo ikke grim - visuelt. Det er kun hans politiske meninger, der er så uhørt grimme, at man ikke rigtig kan sætte ord på det.
Det har måske bare været for nemt at sidde bag sin skærm og stikke en sviner af sted om hans ansigtsform. For nemt. Og for plat. Jeg ville jo aldrig i livet gøre det i virkeligheden, hvis han pludselig stod foran mig. Der ville jeg i stedet koncentrere mig om at slagte alle hans sære argumenter.


Men andre vil gerne genere folks udseende lige op i ansigtet på dem. Nogle gange dækker de sig ind under "det er jo bare for sjaaaaaw". (Og det ER da også bare pisse sjovt at få en kommentar om mine hofters bredde eller mit bmi sådan generelt. Se mig grine! Ih, hvor jeg morer mig").

Store dumme nar!

Andre gange er folk generelt bare gennemsyrede røvhuller, som åbenbart mener, at de er i deres gode ret til at være røvhuller og smagsdommere af værste skuffe. Som f.eks. det opslag jeg så på Facebook i dag, hvor en kvinde fortæller, at hun er blevet kaldt "en fed so", da hun var i byen en aften.


Hvorfor? Hvorfor findes der sådanne mennesker? Hvad fanden er der lige gået galt i deres liv, siden de har sådan et behov? Man er sgu da ikke helt normal i bøtten, når man sidder og tænker: "Hey! Hende der har en stor røv/dobbelthage/mave/næse. Det skal hun sgu have at vide! Fandeme! Nu går jeg lige over og fortæller hende det. Så kan hun lære det! Og så kan jeg da også lige smadre hendes humør på samme tid. To fluer med et smæk".


Tanker er toldfri. Det er de altid. Men ovenstående burde jo udløse sådan en lussing, at vedkommende ryger i gulvet og ser stjerner de næste to uger. Mindst. Det er så ækelt og det gør mig så sindssyg ked af det, hver jeg jeg læser det. Og det gør jeg tit.
Folk bliver så perifide, når de slipper op for argumenter. Bare kast et blik på samtlige artikler omhandlende Inger Støjberg. Folk forholder sig ikke til artiklens politiske indhold. De ryger ned på et latterligt niveau og voldsviner hendes udseende. Som i øvrigt ikke fejler en skid. Men selv hvis det gjorde - selv hvis hun lignede en smeltet Teletubbie, har det da absolut ingen relevans for noget som helst.



Og det kræver også et blik på mig selv. Slut med at blive personlig og kommentere på Lilholts udseende. Slut med at gøre grin med Ingolfs tandsæt. Slut med at komme med umodne sammenligninger vedr. Medina.
Jeg ville gerne sige "slut med dobbeltmoralen", men det ved jeg bare ikke kan lade sig gøre. Jeg ville også gerne sige "slut med fordommene", men det kommer bare ikke til at ske. Men jeg vil i hvert fald til at se indad. Grundigt. Og fremover forholde mig til selve emnet og ikke hvordan personen, som emnet omhandler, ser ud.

Who the fuck am I to judge?

Men heldigvis kan jeg have ro i hjertet og vide, at jeg i hvert fald aldrig er sunket så usselt lavt, at jeg er gået hen til en person og sagt: "Hey, du der. Du er grim!". Ærligt talt; jeg tror jeg ville brække mig over mig selv.


Men gud, hvor er der mange derude, som fyrer svinere af under påskud af; "det er bare kærligt ment - kan du ikke tage en joke?".

Nej, det kan jeg ikke, røvhul. Jeg er godt klar over, at jeg er tyk. Og at jeg ikke lige render rundt med de bedst sammensatte gener i ansigtet. Du behøver ikke fortælle mig det. Det bliver ikke mindre sandt af at du holder din store fede kæft. Og nej; det er ikke sjovt. Det er muligt, at du morer dig. Det gør du med garanti, din sølle stakkel. Men jeg bliver rent faktisk skide ked af det. Og mit selvhad vokser. Og selvværdet hænger sig i et egetræ.


Men hey; it's all good. Ikke? For det er jo bare for sjaaaaw.