mandag den 22. februar 2016

World Trade Center - Fra dengang det var før

Ja, jeg er jo nærmest besat af de to forhenværende tårne. Aner ikke, hvad der har udløst det eller hvornår. Men fakta er, at jeg er ved at løbe tør for videoer/dokumentarer jeg kan se om emnet.
Det drager mig. No shit. Det gør det. På en besynderlig måde.

Og til alle dem der nu sidder og tænker: "Nå. Nånånå, er det ikke typisk! Hvorfor - jeg spørger HVORFOR - får 9/11 så meget opmærksomhed? Hva'? Der sker lige så slemme ting i verden hver dag og det hører man ikke så meget om!".


Nej, det er da nok rigtigt. Og jeg må blive dig svar skyldig. Og jeg håber ikke det belaster dit blodtryk. Jeg er da godt klar over, at verden ikke er coatet i sukker og sløjfer og at der sker slemme ting konstant. Men nu er det ligesom dette emne der har fanget min opmærksomhed. Og du kan være helt rolig; jeg er ikke ligeglad med andre tragedier og katastrofer. Det er bare begrænset hvor meget et menneske kan rumme. Min hjerne prioriterer for mig, når jeg støvsuger nettet for dokumentarfilm. Og det er så tilfældigvis blandt andet 9/11, flystyrt, Michael Jacksons (tvivlsomme...mrm) død, og massemordere, der popper op i interessecentret i min hjerne, når jeg fordyber mig.


Nå, men i dag gik jeg så i gang med en længere og mere udvidet Google-søgning og det gav pote. Jeg fandt en side, hvor en medarbejder fra World Trade Center gennem et stykke tid har taget billeder indefra sin arbejdsplads; Windows on the World. De sidste billeder han uploadede var i august 2001.

Her er nogle af dem. I kan se se resten her: Windows on the World

















Og så synes jeg de næste to billeder er lige til at få kuldegysninger over. Træls kontrast.