fredag den 29. januar 2016

På en stormfuld fredag...

Okay. Stik mig en medalje! Ikke alene har jeg fået styr på tøjbunken i kælderen. (Delvist...resten har jeg smidt et tæppe over). Jeg har også ryddet op OG cyklet hjem med 30 kg. varer fra Meny - i modvind. Så nu er det vist mere end okay, at jeg kryber ned under mit granny blanket med et krus kaffe og nyder varmen og hyggen indenfor. Og er det ikke længe siden jeg har lavet en liste? Jo, det mente jeg nok. (Lister er ren dovenskabsindlæg fra min side, men hey; hvem vil gøre noget ved det?).


Dagens forkæl-dig-selv
Jeg har indført en ny tradition. En gang om ugen køber jeg en buket blomster. Friske blomster i vaser er virkelig undervurderet.

Dagens dejlige overraskelse
En mail fra fortiden. Fra en eks-kæreste, som i den grad ligger nummer 1 på listen over skønne eks'er. Det er sådan noget der luner. At man får en "bare-fordi-jeg-lige-kom-til-at-tænke-på-dig" hilsen.
Det er fandeme længe siden. Egentlig. Altså, at vi var sammen. Jeg forstår ikke lige, hvor tiden bliver af. 2008, mener jeg det var. Det er jo otte år siden?
Nevertheless; han var en god kæreste. Det var han virkelig. Forrygende veludviklet humor og et lækkert menneske.


Du må aldrig undervurdere den skønne følelse af
At drikke kaffe. Det er jo ikke bare som et glas mælk. Nej. Årh. Duften af bønnerne. At krybe sammen i et hjørne i sofaen med et tæppe over sig og begge hænder omkring kruset. Puster blidt ned i kaffen. Synet af den cremede brune farve af kaffe og mælk i en skøn forening, der danner på krusninger på overfladen. At føre kaffen op til munden. Lige lukke øjnene et kort øjeblik og lade den varme damparoma sive op i næseborene. Føre krusets kant mod læberne. Mærke varmen, lige så stille lade første slurk løbe ind i munden og glide ned gennem halsen, hvorefter man bare kan mærke den der vidunderlige varme brede sig helt ud i brystkassen. Det er jo vidunderligt.

Glæder mig til
At krybe under dynen i aften. Mrm, i rent knitrende sengetøj. Igen; hverdagens glæder. Husk dem, værdsæt dem.


Jeg hader virkelig nogle gange
Mennesker. Nej, jeg er på ingen måde perfekt. Ja, jeg kan være en sarkastisk krampe og jeg ved godt, at jeg har en tendens til at møfle andre verbalt i en diskussion om et emne, som jeg brænder for.
Men jeg kunne aldrig - n-o-g-e-n-s-i-n-d-e - finde på at gå hen til et menneske og kommentere negativt på deres udseende. Heller ikke på nettet. Føj, hvor er der mange syge mennesker derude, som er så sølle og usle. Jeg har lige set en video på YouTube, som efterlod mig med en enorm tristhed.



Hvorfor gør nogen sådan noget? De må da virkelig have nogle seriøse psykiske problemer?

Faktisk er der en grund til jeg ændrede indstillingerne her på bloggen med kommentarmoderationen. Netop fordi der var denne person  (datid), som fik masser af tid til at gå med at kyle ondskabsfulde kommentarer på mine indlæg. Og jeg mener virkelig ondskabsfuldt.
Og vedkommende har vist aldrig helt fattet, at jo; jeg lurede ret hurtigt afsenderen. Jeg gad bare ikke sige noget. Sådanne mennesker orker jeg ikke at bruge energi på. Om jeg tvivler på, at man kan trænge ind til dem alligevel. Men føj; det er skræmmende, at der findes folk, som finder så stor fornøjelse i at være så svinske.


I aften er det
Hyggeaften med min allerskønneste Ugledatter. X-Factor. Store krus med te. Tæpper og stearinlys.
Har købt lækkert oksemuh. Har købt ind til lækker spidskålssalat. Og har købt ind til at lave Pommes Dauphinoise, som er omtrent den lækreste variant af flødekartofler.


Jeg magter ikke
Kokken Claus Holm. Han er dygtig, ja. Virkelig dygtig. Han er charmerende på en særpræget måde. Altså, jeg ku' godt. Tror jeg. Men hvis han én gang mere siger: "Voila", bliver jeg nok nødt til at droppe at se hans programmer.


Jeg magter heller ikke
Den kvindelige dommer i X-Factor. Det er da så tydeligt, at hun på en virkelig påtaget træls måde forsøger at indtage en rolle som en gakkelak-nuttet-corny kvinde.


Hvad skete der egentlig i sidste uges afsnit af X-Factor?
Har Filippinerne kørt et spottilbud på flyrejser til Danmark? For jeg skal da lige love for, at de fyldte lige lovligt meget med deres teatralske vibratoroptræden.

Ved I hvad der er klamt?
Når mænd med fuldvoksent fuldskæg ikke sørger for at vaske det mindst to gange om dagen og altid efter sex. Ew, hvor er det gustent.

Jeg bliver inde resten af dagen.
Det er åbenbart "Spark en rødhåret" dag i dag. Der er oprettet event på Facebook und alles. Jeg er ikke forarget. Det er jo bare en teenager, der laver en joke. Fred være med det. Men jeg skal da lige love for, at hysteriet topper derinde. "Helt ærlig, ikk'ååååås!!! Jeg har en søn på 8 måneder, der er rødhåret! Vil I sparke ham? Hva' hva' hva'?"
Slap nu af. Du kan roligt pille bobleplasten af ham igen.

Dog irriterer det mig, at vi ikke er kommet videre. Utroligt, at rødt hår stadig er "Uh-uh-anderledes" her i 2016. For fanden altså; det er en hårfarve. Kom nu videre.


Apropos folks nedsmeltninger på nettet
Så så jeg denne kommentar på Sanne Søndergaards Facebookside. Arme dreng. Han burde medicineres.