mandag den 4. januar 2016

Når man ikke kan sove...

Få ting kan gøre mig så frustreret, rasende, grådlabil, selvmordstruet og desperat, som søvnløshed. Og sådan en nat, havde jeg i nat. Selvfølgelig havde jeg det. Det kunne ikke være fredag eller lørdag nat. Nope. Det skal selvfølgelig være natten til mandag, som ikke alene er mandag, men tilmed mandag efter 14 dages ferie. Hvilket direkte oversat betyder mandag x 300.

Fåkkerlårt!

Kl. 01:28 vågnede jeg med et sæt. (Er garanteret pga. et spøgelse der gloede på mig. Har nemlig engang læst sådan en myte, og det glemmer jeg ikke sådan lige. Nej.) Var gået omkuld på sofaen og vågnede med lammeskindet liggende over mig og med uld i munden.
Og så var det ligesom dét. Slut! Ikke mere søvn til mig.

Forsøgte ellers at lade som om jeg var ligeglad. Det læste jeg nemlig engang, at man skulle. Ikke noget med at glo på klokken. "Stå op og lav noget, så sengen (sofaen) ikke bliver din fjende".  Gætter på, at LuderLukøje lurede den. I hvert fald skete der ikke en skid. Ikke andet, end at sengen/sofaen blev min indædte fjende.

Og så startede elendigheden. Natten blev til morgen...



Desperation blev til vrede og oprigtig selvmedlidende sorg...




Og latterlig YouTube-søvnhypnose hjalp ikke en skid...(Forsøgte også at fantasere om hvad jeg ville gøre, hvis jeg vandt 75 millioner. Men efter at have haft håndværkere i hele hytten, anlægsgartner udenfor og købt nye møbler, var jeg bare endnu mere vågen - tilsat en dyne af tristhed over alt det jeg aldrig får råd til).





Og kl. 05:15 stod jeg op. Med tårer i øjnene, selvynk i hidtil usete mængder, en hovedpine, der føltes som om der var parkeret en Ford Taunus på mit hoved og en oprigtig depression hængende over mig.
Og så er dagen ligsom ødelagt fra starten. Med renter.

Klokken 08:40 var jeg skeløjet af at gabe på arbejdet. Kl. 10:00 overvejede jeg at tage en lur på en rullevogn. Og da jeg kom hjem, startede kampen for alvor: Kampen for at holde sig vågen til i aften.
Har været enormt huslig. Har købt lidt for mange ting på nettet. Som f.eks: Øjenvippeserum, olie til øget hårvækst på issen, to stk. kunstige hestehaler (tak eBay), mobilcover, to parfumer og melatoninpiller - direkte fra udenlandsk pillepusher.

Kl. er 17:30, nu smækker jeg lasagnen i ovnen og om 2½ time ligger jeg i min seng.