onsdag den 22. juli 2015

Att.: I dumme svin, som føler jer vigtige nok til at fatshame.

Ja...


Hvis du er typen, der blander dig i enhver debat (og en voksende debat....det er fandeme nærmest blevet et hverdagsemne i medierne) om overvægtige mennesker og hvis du af uvisse grunde selv synes du er pisse sjov, jo mere du gør grin med og hakker på overvægtige mennesker, så vil jeg bare lige sige dette:


Du er et lille sølle patetisk usselt røvhul. Jo, det er du. Hvem helvede tror du egentlig du er? Er det virkelig muligt, at du har så høje tanker om dig selv, at du føler dig berettiget til at sidde og blande dig i andre menneskers bmi?
Pis da tilbage til din lortekedelige hverdag og pas dig selv. Og få dig evt. en hobby.


Jeg brækker mig. Jeg har fået så meget nok af alle de spader, som mener de skal blande sig i andres vægt.
Og nej, det er ikke kun de overvægtige. De undervægtige har også fået tur. Jævnligt. "Hun er sgu da bare en sæk knogler" - "Man stikker sig på hende" - "Hun har sikkert en spiseforstyrrelse" - "Hun brækker sig garanteret efter hvert måltid" - " Føj, det er grimt at være så mager" - "Hun ligner et lig".

Men fatshaming bliver også værre og værre. Efterhånden er det blevet sådan, at overvægtige bare skal finde sig i at blive gjort grin med. Og svinet til.
Jeg lyver ikke...det sker konstant på f.eks. Facebook, hvor der er en artikel om plus size modeller. Og hvor kommentarfeltet pludselig forvandler sig til en scene, hvor svinene står i kø for at vælte galde ud over forhøjet bmi og hvor ulækkert det er.


Kan I ikke være skide ligeglade? Ærligt talt? Er I egentlig klar over, hvor træls et signal det sender om jer selv, når I føler jer nødsaget til at blande jer i andres vægt?

Er det da virkelig så fuldstændigt umuligt at lade folk se ud som de vil? Skal vi alle ligne én eller anden prototype for at være accepteret i samfundet?

Gu' skal vi ej. Men man burde kunne forvente at folk holder deres pisse nedladende og lavsociale bemærkninger for sig selv.


"Nårhh Hætte, har nogen været efter dig?".

Nej. Ikke for nylig. Jeg har bare fået nok af at læse artikler på Facebook og i skodaviserne og bagefter se kommentarfeltet, hvor idioterne åbenbart bliver klækket ud i en rede i en pøl af selvfedme.

Er det sundt at være overvægtig? Nej. Som hovedregel ikke. Men er det dit, oh du fremmede, problem? Overhovedet ikke. Det rager ikke dig. Og du er med 20000% garanti heller ikke selv fejlfri. Og gudskelov for det.
Ville det ikke være røvunuanceret og uinspirerende, hvis vi alle rendte rundt og var perfekte?

Er det behageligt at være overvægtig? Narhh, knap så meget. Mest fordi der med et plus på bmi-kontoen åbenbart følger en tilladelse til samtlige røvhuller om, at de bare kan gøre sig sjov på ens bekostning. Og være arrogante stoddere.
Men også fordi at...nej...det er sgu ikke behageligt. Af flere grunde. Men blander jeg mig i dit liv og kommer med stikpiller til dig om at dit hjem er skide kikset? Eller at din kone er grim? Eller at din stil er skredet hjemmefra?
Selvfølgelig gør jeg da ikke det.

Jeg kan sagtens være ukorrekt. Keine problemen. Men jeg kunne aldrig drømme om at kommentere på et andet menneske direkte og personligt og vide, at nu rammer jeg et sted, hvor det gør rigtig ondt.


Men det er hverken mig eller andre tyklinger eller de stærkt undervægtige, der er noget galt med. Det er faktisk kun dig der er noget galt med.
Du er et sølle menneske med en understimuleret social IQ, som åbenbart har et så trist liv, at du kun kan få opmærksomhed ved at være et svin overfor andre. Enten direkte eller under dække af "det' bare gas".

Gu' er det ej. Du er ynkelig. Gør noget ved det.