tirsdag den 24. marts 2015

Michael Jackson lever!

I hvert fald hvis man skal tro konspirationsteorierne. Og det gør jeg nogle gange. Er i hvert fald overbevist om, at Diana (prinsessen, I ved) blev myrdet af det engelske kongehus.
I må ikke spørge mig hvorfor, for jeg har ingen ordentlige beviser. Jeg er nok bare dramaliderlig og synes, at det lyder meget mere interessant, end en bilulykke. Kunne godt forestille mig, at den engelske dronning har ligget og fiflet med nogle bremser under den sorte Mercedes.


Men Michael...

Det startede med en tur på youtube, hvor jeg blev foreslået nogle videoer ude i siden. (Hvor der ellers mest er videoer af hudorme-videoer, for så klam er jeg. Jeg kan finde stor tilfredsstillelse ved at sidde og kigge på meterlange hudorme, der slipper ud gennem huden).

Men der var så en video om Michael Jackson. At han ikke var død. Og jeg må sgu indrømme, at jeg havde det sådan lidt: "Luk nu røven, tosser". Jeg har det generelt lidt anstrengt med ekstreme Jacko-fans. "Nahaaaaj...Michael (for de er på fornavn med ham) har fakkertalt IKKE fået en masse plastikoperationer! Han har kun fået rettet næsen!"

Ja ja, og mit bmi er under 25. Sådan er der så mange eksempler på fornægtelser. Manden var sgu da totalt om-møbleret i hele krydderen. Der var med garanti ikke meget af hans oprindelige dna tilbage der.
Men...ja - jeg begyndte så at se de side konspirationsvideoer. Og så skal jeg da love for, at alvoren sænkede sig over mit kuperede legeme på sofaen. Kunne det være? Ville det være helt utænkeligt? Render han i virkeligheden rundt og hviner et øde sted? Eller er han blandt os på gaden. Med nyt modelleret ansigt?

Den ene tanke tog den anden og til sidst endte jeg faktisk med at tro på, at manden slet slet ikke er død, men at han bare var så forgældet og så forkvalmet af det hele, at han iscenesatte sin egen død, så han kunne score kassen på "Rest-in-peace-opsamlingsalbummer".

Ej men for fanden...Jeg burde begynde at strikke i stedet. Det er jo latterligt. Selvfølgelig er manden da død.


Ikke?


Tror I ikke?



Men altså...omvendt kan man jo sige; hvis der var nogen der skulle fake sin egen død, så er det da Michael Jackson. Uden tvivl.

Nå...men hvis I en dag keder jer, så kan I jo selv undersøge markedet for konspirations-videoer. For selv om manden nok er lige så død, som den edderkop jeg sprayede til døde med hårlak, så ER det faktisk skide sjovt at se, hvor detaljeret diverse fans er, når de går totalt og aldeles i Scherlock Holmes-tilstand.

Det flyder med videoer på YouTube. Her er en enkelt af dem.


Og her er en anden. Hardcore MJ-fans påstår, at det er en dobbeltgænger og slet ikke Michael Jackson selv der var til stede i London, da "This is it" koncerterne blev annonceret.

Jeg aner det ikke. Groft sagt kunne det være sandt. For fanden, vi taler om manden, der sov i en form for iltbeholder om natten.
Men mens jeg (trods alt) stadig hælder til, at manden er ret død, kan I jo undersøge det lidt og finde ud af, om I kan sige jer helt fri for at have bare en lillebitte antydning af tvivl.