lørdag den 4. oktober 2014

Slumretilstand

Der er ikke så meget at berette. Jeg holder weekend. Omgiver mig i dejligt selskab. Sover længe. (Helt alvorligt; jeg var helt skæv i morges, da jeg vågnede. Har for første gang i 80 år sovet som en sten).

Elsker efteråret. Elsker simrehyggemad. Elsker den sprøde vind. Elsker gåture i skoven. Med undtagelse af en kort strækning, hvor jeg nærmest fik et angstanfald. Fordi...jeg opdagede, at der på begge sider af stien var vandløb. Og hvad lever i fugtige områder?




Jeg er så bange for dem. Jamen, bange er ikke engang ordet. Jeg er hysterisk bange for dem. Lortedyr. Man aner ikke hvilken retning, den har tænkt sig at hoppe i. Den er slimet. Den er ujævn. Uforudsigelig. Klam.



Gik nærmest som en paranoid forbryder. Med skuldrene trukket op over ørerne. Med tics i benene, fordi nedfaldsløv godt kan ligne en frø, hvis man er nærsynet. Havde sikkert indkasseret pænt mange drikkepenge, hvis jeg havde haft stepsko på.




Hader de små svin.


Højdepunkter i dag:
- Skønt selskab.
- Peberrodssovs. (Elsker det inderligt. Så meget, at jeg stod og åd rå peberrod og nærmest følte, at hele kroppen blev afsyret indvendig. Jo mere det river i næsen, jo bedre).
- Vejret.
- Latterkramper over et afsnit af Frasier. Man ved bare det er godt, når tårerne pibler frem og snottet driver gennem næsen.
- At jeg havde lukket terrandadøren. Hørte en sær insisterende vedvarende lyd. Viste sig at være katten, der sad derude. Med munden fuld af fugl.
- Komplimenter over mørk moppe på hovedet. (Havde glemt alt om nyfarvet hår, da jeg stod op. Skal virkelig vænne mig til det. Ved jo godt, at det er mørkebrunt med varm undertone - og ikke sort. Men føler i perioder, at jeg lige så godt kunne trække en burka over legemet.

Dagens billeder: