søndag den 5. oktober 2014

LUK RØVEN ARRIVA

Ja...jeg mindes sådan set stadig den søndag, hvor Silkeborg banegård modtog en bombetrussel. Det var en fantastisk dag.

Flere sammenhængende timer i ro og fred.

Gid nogen gad at sende dem en ny bombetrussel. Og gerne en der var så kryptisk, at de lukkede for al togdrift et par dage.

Jeg er så pissetræt af det lorte tog. Skide være med, at det kører forbi. Det hører man ikke, når man har boet her i kort tid. Selv godstoget hører man ikke længere. (Faktisk ved jeg ikke engang, om det kommer om natten mere. Jeg bliver i hvert fald aldrig vækket af det).
Men her i byen, er hele bomsystemet udviklet af udviklingshæmmede og fede narhoveder.

Når toget kommer fra Aarhus-siden, ryger bommene ned, når lortetoget kører fra Skanderborg. Der er i hvert fald absolut ingen fare for, at nogen kommer til at køre ud foran skrammeltoget.
Og når toget så skrider ud fra perronen her i byen, bliver det ført af en spasserlokofører med et sygt sygt sind. Idioten bremser hele vejen ud og langt hen ad skinnerne. (Man skulle sgu da tro, at det var gashåndtaget han skulle bruge, når lortet ligesom er på vej væk fra banegården).

Men nej!

Stodderen bremser, samtidig med han giver gas. Hvilket betyder, at jeg hver halve timer skal høre på noget der mest af alt minder om en tandlægekonkurrence i Tyskland, hvor 1600 sadistiske tandlæger borer 3200 tænder ud på én gang.

Jeg bliver så træt. Og ophidset. Og tog mig selv i at brøle fra sofaen i dag: "Luk dog røven, dit lorte tog" med munden fuld af æble.

Så ved man bare, at man har ramt proletarstadiet.

Skriver fandeme til Arriva!


Okay... Nu bliver jeg simpelthen nødt til at få vished om, hvilke syge sind jeres lokoførere tøffer rundt med. Eller om skinnerne i Silkeborg bare er et levn fra fortiden. 

Jeg forlanger ikke, at I graver skinnerne under jorden. (Selv om det ville glæde mit indebrændte hjerte). 
Men kan I forklare, hvorfor samtlige lokoførere, der tøffer fra Silkeborg banegård mod Skanderborg, finder det nødvendigt at knalde bremsen i bund, samtidig med at der bliver hevet på gas-joysticket? 

Der er tale om strækningen fra banegården og hen til bommene ved Frederiksbergsgade/Chr. D. 8. vej. 

Det larmer ubeskriveligt meget. Som om der står 190 dværge udenfor og kører neglene hen over en uglaseret lerpotte. 

Hvad er formålet? Hvorfor bremser toget UD fra perronen? Der er jo ikke ligefrem fordi bommene ikke er røget ned, for det sker jo sådan ca. et kvarter før afgang. 


Kan det hjælpe at smøre skinnerne med noget? Linolie? Flydende stearin? 
Eller er det i bund og grund lokoførerne der bare finder det enormt morsomt at løsne trommehinden hos sensitive borgere?

P.S
Det har intet at gøre med, at jeg er stoppet med at ryge. Det drev mig også til hysteriets rand før.




Venter spændt på svar. Det kan sgu da ikke passe, at man skal invalideres på den måde! Og da slet ikke, når det ikke var et problem for få år siden. 

Jeg bebrejder lokoførerne!