onsdag den 15. oktober 2014

Noget om p-piller til mænd

Gad vide hvor mange mænd, der ville bede om en recept, hvis p-pillen til mænd fandtes? Kom jeg til at tænke på, da jeg læste en debat om emnet.

Det ville da ellers være genialt, hvis der kom mere ligestilling på området og mændene fik større valgmuligheder, så man kunne stille krav til dem. For af erfaring ved jeg, at det for nogle mænd nærmest er en fornæmelse, hvis man beder dem finde et kondom frem.
Hånden på hjertet; jeg synes heller ikke de er fede. Faktisk finder jeg dem røvsyge. Så meget, at jeg selv har været kæmpe fan af p-pillen.

Har været. Datid. For det er jo almen kendt, at risikoen for blodpropper stiger, hvis kvinden er over 35 og samtidig ryger. Så dem stoppede jeg med at tage. Og lige dér kunne det have været rart, hvis der havde været et pille-alternativ til hankønnet. For hold nu kæft en overreaktion af selvmedlidenhed jeg blev mødt af.

"Ej, hvorfor er du stoppet med dem?"

Øh, fordi jeg ikke sådan lige render rundt med et kæmpe ønske om en blodprop.

"Jamen, det er da ikke sikkert, at det sker for dig?"

Det er rigtigt. Men synes du ikke, at det er lidt dumt at løbe risikoen?

"Jamen...jeg hader at bruge kondom. Så må du blive steriliseret".

Joeh, eller også kunne du smutte op og blive snittet? Det er trods alt et noget mindre indgreb hos manden, end hos kvinden.

"Dét gør jeg ikke! Jeg skal ikke risikere, at der sker noget!".



Den lader vi lige stå et øjeblik...

















Og det var så lige netop i dét øjeblik, at jeg blev enig med mig selv om, at jeg hellere ville ligge og spille spil på min tablet i sengen om aftenen, inden jeg skulle sove. 

Det er jo ikke bare dumt, det er jo direkte stupidt, at dobbeltmoral kan optræde i en så slem grad, at man undrer sig over at manden stadig var i stand til at binde sine snørebånd.