tirsdag den 9. september 2014

Forsmået og krænket "Mini-Muh"

Jeg er god til at finde noget at brokke mig over. Fantastisk god. Og jeg skammer mig ikke engang over det.
For kunsten er at gøre det på en måde, som ikke forpester andres liv.
Så derfor kommer det meste af mit brok herind. På den måde får jeg filtreret og fordøjet min hverdag, og skåner dermed mine nærmeste opgivelser. Det er langt at foretrække fremfor personener, som er energivampyrer, og som stort set ikke kan åbne munden, uden at brokke sig.

Det kan sgu da umuligt være sundt? Og burde det ikke sige dem et eller andet, når de for 23. gang på en uge, føler at det er alle andre der er noget galt med?

Så jeg brokker mig herinde, og kan derfor nogenlunde skåne mine omgivelser. Nogenlunde. Ingen grund til at skræmme dem og blive manisk optimist.

Dagens brok:

- Briller er gået i stykker. Skyldes sikkert slitage fordi jeg falder i søvn med dem på, og vågner midt om natten med halvdelen af stellet mast ind i kraniet.

- Hår er gået ud. Må have fundet en der vil give mig hovedbundsmassage.

- Er i underskud af sex. Gider bare ikke. Men savner det. Pokkers til dilemma.

- Magter virkelig ikke mennesker, som skifter holdning, som vinden blæser. Og som ikke tager det der med aftaler så alvorligt.

- Magter ikke regeringen. Og selv om jeg på ingen måde bifalder de ord, som den mand har kaldt Mette Fredriksen, må jeg jo give ham ret. Hun ER den grimmeste ulv i de grimmeste fåreklæder, jeg længe har set.

- Synes ikke, at vi skal være ligeglade, hvis folk med mørkere hud føler sig diskrimineret. Men luk nu lige lidt med Pippi-hysteriet.
Ender jo med, at man ikke må kalde "Mini-Muh" for "Mini-Muh", fordi det støder en ko med vækstproblemer.